En dag kvar! En dag kvar!

Visst är det normalt att det nästan är omöjligt att jobba dagarna precis innan semester? Det måste väl ändå vara de minst produktiva dagarna på vilken arbetsplats som? Huvudet är någon dag före och planerar allt roligt. Kanske lika bra det, jag hinner inte transkribera 4 intervjuer à 1,5 timmar imorgon. Det är så skönt att sommarvärmen kommit också så jag kan bli rödbränd i år med.

Jag planerar att äta mycket glass. Åka en hel del tåg. Cykla runt och "turfa."Läsa skönlitteratur. Sätta upp tavlor på väggarna. Gå på loppisar. Äta middagar på balkongen. Laga högen med kläder som jag flyttat runt de senaste månaderna. Ha semester helt enkelt!

Ja, om någon skulle ha missat det, så är det bara en arbetsdag kvar nu! Sedan är det semester!

End of overstatement.

Kommentarer

Hanna sa…
Härligt! Min är snart slut. Tror att de första dagarna efter semester är hyfsat inproduktiva också. Som en naturlag. Det här med att vara pigg efter semester tror jag inte alls på.

Njut!
cat sa…
Ja jösses de dagarna får man inte mycket gjort. Jag brukar även få en svacka sådär tre dagar efter jag återgått till jobbet också.
Lotta sa…
Ja! Börjar min ledighet samtidigt som du tydligen. Trevlig semester!
Åh, vad härligt! Hoppas att du får en fin semester och många middagar på balkongen.