Semesterövergångar och autosvar

Så här en bit in i augusti i skarven av semesterperioden så håller sig mailboxen fortfarande sig lugn. Jag gillar det. Man behöver inte oroa sig för att ha "missat" 20 mail om man inte är vid datorn en dag.  Själv har jag behövt skicka en hel del mail för att förbereda hösten varpå något av följande händer:
  1. Jag får ett svar: Personen är tillbaka på jobb och har inte heller många nya mail i sin inbox och svarar därför snabbt.
  2. Jag får autosvar om att folk är på semester: Folk här verkar ha massor av semesterdagar att ta ut, vilket förstås kittlar avundsjukenerven. Jag inser att jag inte kommer få svar inom en snar framtid men vet i alla fall ungefär när ett sådant kan komma.
  3. Jag får inget svar alls: Personen är med stor sannolikhet på semester och vet inte hur man ställer in autosvar. 
Tredje fallet skulle jag nästan vilja anmäla till - det numera nedlagda radioprogrammet - Hej Domstol! Ett lämpligt straff för att inte använda autosvar vore en veckas semesteravdrag.

Kommentarer

Matilda sa…
För det är ju inte jag som är bitter...
Liie sa…
Haha där rök en veckas semester för mig! Tycker själv det är väldigt praktiskt att få autosvar när folk är borta, men har av någon anledning aldrig ställt in ett eget.. Skärpning!
Matilda sa…
Liie >> Haha :D Jag är öppen för att så fort någon "straffad" aktiverar sitt autosvar så kommer veckan tillbaka automatiskt och fyller på semesterkvoten igen.