Annorlunda lekplatsdjur del XII

Som ni har väntat! Ni har undrat när de där än mer speciella lekplatsdjuren skulle dyka upp. Kanske var det bara en cliff-hanger, har ni tänkt. Ja, jag inser ju att jag trummat upp det här alldeles för mycket. Men här kommer i alla fall några lekplatsdjur som ändå måste anses vara unika.

Titta renar! Jag blev stormförtjust när jag såg dessa. Det är som ett konstverk och jag hoppas att barnen som går i denna skola (jag tror den har samisk profil) är lika glada i dem.

Renarna ur en annan vinkel.

Intill renarna står en kåta.

Sniglar ser man inte var dag.

Jag har ju bloggat om otalet elefanter tidigare, men den här är annorlunda. Det är nästan som att den lurpassar.
Avslutningsvis, ett sjöodjur från Borgafjäll.

Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd. 

Kommentarer