Väckt klockan fem på morgonen? No thanks.

Nappade på ett erbjudande att få en tidning hemskickad var morgon för en billig peng. Ett bra kap kanske ni tycker. A big mistake, säger jag. Det stod ingenstans i det finstilta att man blev väckt klockan fem var morgon! Jag bokstavligen hoppar upp några centimeter från sängen när tidningen landar på golvet samtidigt som brevinkastet smälls igen. Visst kan jag somna om igen. Efter ett tag. För att sedan väckas på nytt av väckarklockan som berättar att det är dags att gå upp någon timme senare. Resultatet blir att jag förlorar värdefull sömn och blir trött och hängig resten av dagen.

Jag tänker inte bedriva någon hatkampanj mot min tidningsbärare (möjligen sätta upp en lapp på dörren om att de inte ska smälla så värst), han/hon gör ändock en stor prestation att gå upp på en omänsklig tid för att se till att jag får får min tidning till frukosten. Jag hade aldrig kunnat jobba sådana tider! Men, kan jag få slippa bli väckt? Snälla?

Kommentarer