Kassettband är underskattade

Jag lever nog kvar i nittiotalet tror jag. Med en halv fot åtminstone. Använder fortfarande mina kassettband. Ni vet, såna blandband man gjorde från radio när man var liten. Kan vara rätt roliga att lyssna på. Har kommit fram till att jag nog inte hade blivit en bra DJ, på ett och samma band har jag upptäckt att Spice Girls med Spice up your life förekommer tre gånger och Janet Jackson två. Ja, jag vet vad ni tänker: FJORTIS! Och det är kanske helt legitimit med tanke på att jag endast var 11-12 år på den tiden. Ett decennium sedan. Miljoner år för dem som vuxit upp med mp3-spelaren i öronen.

Idag hittade jag en sådan ljudbok. Sådana som folk köper på CD-skivor numera. Jeeves and Wooster (P.G. Woodhouse's härliga karaktärer) på två kassetter. Förgyllde min kväll! :)

Känns som att jag snart är den enda som har kvar mina blandband och andra kassetter. Varför göra sig av med dem? De är en värdefull källa av nittiotalet! Numera ska allt vara på skiva. Blandband har ersatts med brända skivor av nedladdat material. Det har ju inte ens samma charm! Minnena av att sitta bredvid sin radio och vänta på att en bra låt skulle dyka upp går inte att jämföra med några klick på datorn. (Och ja, jag har inte gjort mig av med mina videoband heller, trots att jag varken har tv eller videospelare).

Ja, jag är konstig. Jag kanske lever kvar i det förgågna. Men jag har kul! (trots att det ibland kan kännas lite ensamt)

Och för alla er som glömt det: 11 dagar kvar till Fråga Anders och Måns!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Min skånske vän! Jag är på din linje... världen blir en trevligare plats med blandband. Har kvar alla mina jag med ;) Man ska aldrig kasta musik, det är spöstraff på sånt.