Varför vill man inte städa?

Upgrade your email with 1000's of emoticon icons Idag har jag städat. "Duktig flicka" tänker ni säker och himlar med ögonen. Jepp, duktigt säger jag och ignorerar er ironi. För nu är här fint! Inget damm inget smuts. Var sak på sin plats. Dammat och dammsugat. Badkar och toalett är nyputsade. Jag till och med våttorkade golvet i köket och hallen, det ni!

Har gått och dragit mig för att göra det ett tag, det är ju så trååååååkigt. Samtidigt blundar man för dammråttorna som växer och växer för var dag. Inget bra alternativ egentligen för mig att skjuta upp det för länge, har lite allergi som gärna gör sig påmind om det blir för skitigt.

Men så nöjd jag är med mig själv nu efteråt. Känner mig så fri från det beskymmert. Nu behöver jag inte ignorera städskåpet med gott samvete ett tag framöver. Tjohoo för mig. I och för sig hjälpte det idag med att jag inte ville plugga, då gör man allt annat i stället. Uppenbarligen till och med att våttorka golv. Och så lite bra musik i stereon så hade man nåt att hålla tankarna på.

Dock är jag rätt så medveten om att nästa gång det är dags att ta tag i städningen så kommer jag vara lika motvillig till det. WHY?

Upgrade Your Email - Click here!

Kommentarer

Anonym sa…
Det är något jag undrar över också. det tar ju egentligen inte särskilt långt tid när man väl satt igång. Men det är lika kämpigt varje gång. Skumt.