Bor SÄPO i min trappuppgång?



Den här hängde i min hiss förra veckan. Skulle slänga upp den på bloggen då men annat kom i vägen. Nu är den borta. Lika mystiskt som den kom dit.

Det ser ut som en öronsnäcka med antenn, med olika knappar. Sladden som avknipsad/avsliten och koppartrådarna stack ut (syns ej på bilden). Antennen är det mest märkliga med den tycker jag.

Hur som hellst väcker den en hel del frågor. Som...

  • Hur kom den dit?
  • Vem satte den på spegeln?
  • Har någon tappat den?
  • Vems är den? Eller kanske mer lämligt: vems var den?
  • Vad användes den till? Radio? Mobiltelefons headset? Avlyssningsapparatur? Leksak?
  • Hur gick den sönder?
  • Var finns resten av manicken som inte satt i hissen?
  • Hur försvann den?
  • Var är den nu?

Samt:

  • Kommer mitt liv bli komplett om jag får veta svaren?

Kommentarer

Anonym sa…
Det hela är ganska märkligt. Och väldigt läskigt. Jag hoppas inte det upprepas. Säpo i hissar och trappuppgångar är muy obehaglico.