Another year older. Another year... wiser?



Back in the Cyber Space...

Nytt år, nya inlägg, hej på det nya, so long till det gamla.

Men innan vi tar och slänger oss helhjärtat in i detta års förunderligheter tänkte jag åberopa Vardagens mysteriums födelse, vilket var den 15 september 2006. Lite som en årssummering. Ändå inte. Då satte jag, i vilket fall som, upp fyra mål med denna blogg, nämligen:

Denna blogg ska...
... vara en diskussionsplats för livets små underligheter
... sprida vardagsmysterier och hypoteser i etern
... skapa funderingar och förvirring bland dess läsare
... egentligen inte vara till någon större nytta alls

Dessa mål tar jag med mig in i 2007 med hopp om att kunna förvirra er ännu mer. Dock vill jag ju gärna innerst inne tro att det finns en liten liiiten nytta med detta forum. Men det är ju så individuellt, ifall någon känner så.

En liten påminnelse om mysterium och gåtor som hittills behandlats här, somliga ännu obesvarade:
  • Hur blir tvättkorgen så full så snabbt?
  • Behövs kanelbullens dag?
  • Är pannkakor mat eller efterrätt?
  • Hur kan det växa små paprikor innuti paprikor, och varför?
  • Vilket fackförbund skulle kungen kunna tillhöra?
  • Varför vill man inte städa?

Några exempel alltså. Men nu tar vi nya tag och kastar oss med huvudet först in i detta nya år!

Kommentarer