Jag vs Telefonförsäljaren 2-0

Som jag nämde för någon dag sedan så har en telefonförsäljare försökt få mig att förlänga min tidningsprenumeration. Detta har jag inget emot, men det kostar ju en del. Sist gav han mig ett erbjudande som lät hyffsat, sett på ett helt år (som jag band upp mig på) så skulle jag tjäna 25%.

Men nu är det så att jag hittade ett billigare pris. Ett trevligare studentpris. När jag konfronterade säljaren med detta när han ringde tillbaka till mig nu i fredags blev han först lite ställd. Så han gick och kollade med någon annan. När han kom tillbaka sa han att studentpriset var det samma som deras erbjudande men att priset var fördelat lite annorlunda över årets månader.

Nähe, menade jag. Det blir 200 kronor billigare, det jag funnit. Två hundra kan försås låta som en struntsumma, men ändock är det 200 kronor. En telefonräkning, eller en månads bredband, två välfyllda matkassar...

Nu ska den här snubben återkomma till mig. För han blev lite osäker. Ska bli spännande och se om han kan komma med ett ännu bättre erbjudande! Mig ska de där nissarna inte kunna lura i alla fall...

Kommentarer