Funderingar på semledagen

Jag är ju inte direkt någon sorts traditionalist. Det där med högtider och sådant brukar jag för det mesta sucka och stöna över. Men idag är jag sjuk, ensam och väldigt patetisk. Och idag är det fettisdagen. Idag ska man äta semlor. Semlor är gott.

Nå, har jag någon semla hemma? Nej. Har jag ingredienser hemma för att baka semlor? Nej. Vill jag ha en semla? JA!

Jag vill gå ner till konditioriet som har stadens godaste semlor. Äta en av deras semlor som är som en hel måltid. Jag vill! Idag. Snart. Nu. Vill vill vill!

Men så blir det icke...

I stället får jag leka telefonsupport till min mor som tappat bort instruktionsmanualen till symaskinen. I stället får jag lösa de lätta och tråkiga sodukona i en tidning. I stället får jag skriva meningslösa blogginlägg. Etc. Etc.

Ber om ursäkt ifall detta upptog för mycket av någons värdefulla tid. Ledsen för det... Behövde bara få lite uppmärksamhet...

Kommentarer

Anonym sa…
Hejhej. Kolla in semeltipsen på min sida, om du vill tappa semelsuget dvs. :)
Anonym sa…
Då kan du även förstå var en stackars glutenintolerant/laktosinolerant/mjölkproteinallergisk stackars gotländska känner sig i denna semelyra som råder just nu :(

(Hoppas du får tag på en ändå!)
Åh, stackars dig som åkt på å bli sjuk! Önska jag kunde maila dig en semla... krya på dig vännen och blogga på i massor! =D
Anonym sa…
Det borde heta selmadagen och alla borde spendera minst en tjuga på ngn man tycker om, haha.
Matilda sa…
j: en intressant tanke... 20 kronor täcker dessutom en semla. Men samtidigt så blir det kanske lite väl dyrt i längden, om man inte kan välja bland dem man gillar mest. Kanske slutar med att man lagt ner 2-300 kronor, för annars blir den och den avundsjuk... Men visst borde Selma få lite mer uppmärksamhet!