Du ska inte tro att det är vår

Våren har uppenbarligen kommit. Solen skiner, temperaturen stiger, folk blir mer glada. Allt verkar så ljust. Vårblommorna sticker upp i rabatterna. Och folk börjar gå i t-shirt, shorts eller lämna jackan hemma.

Eh... Backa lite. SÅ varmt är det ändå inte att man kan börja ta fram sommarkläderna! Låt gå för att det är ovanligt varmt men strax över tio grader är inte sommar! Dessutom är det bara mitten av mars. MYCKET kan hända. Snart är det april och alla vet vad april-väder innebär.

Nej ni, jag tror att vi inte ska låta oss luras den här gången. Inte riktigt än ska vi stuva undan vinterjackan och de stickade polo-tröjorna längst in i gardroben. Nej ni, vintern är inte riktigt över. Det kan lika bra börja snöa till helgen eller bli det senaste århundradets kallaste april. Låt er inte luras, det är bara en lek som vädergudarna spelar med oss. Ett spratt helt enkelt. Och inte ska vi gå på det i år också!

Kommentarer

Anonym sa…
Me want toooo :)
Matilda sa…
Linn: jag vill också, men jag är nog en obotlig pessimist, men jag försöker dölja det genom att se mig själv som realist. Vi får väl försöka hålla tummarna att solen stannar, men idag ser det rätt grådaskigt ut...