Funderingar kring internetstrul

Hotmail fungerar tydligen inte. MSN fungerar inte. Och jag kommer inte in på hälften av alla internetsidor jag försöker komma in på. Det är nästan katastrof för jag kan inte kolla min mail. Alla livsviktiga meddelanden som inte kan vänta till imorgon... (himlar med ögonen åt mig själv just nu)

Det är löjligt. Egentligen är det faktiskt det. Men varför känner jag denna frustration när jag möts av felmeddelande efter felmeddelande? Är jag en fånge i den allt mer internet-dominerande världen?

Kommer jag ens ihåg ett liv utan en dator? Utan mobiltelefon? Det var på den tiden postlådorna var i plåt och större än dagens för att folk fortfarande skickade konkreta brev. Det var då dagstidningarna var i ett störreformat så att de täckte hela köksbordet för att folk fortfarande läste nyheter i pappersformat. Det var då man ringde efter klockan 18 för att det blev billigare att ringa för man visste inte vad sms var för något. Det var då alla telefoner hade sladd. Glasögonen var tre gånger så stora. Lågstadiebarnen kunde gå runt i mjukisdress i stället för finklänning i skolan. Man gjorde blandband på kassettbandspelaren. Och ingen, absolut ingen hade gjort en låt om en Bot som heter Anna...

Kommentarer

Anonym sa…
du har rätt, man blir snabbt bortskämd, men jag tycker man har rätt att bli grinig om internet inte fungerar, på samma sätt som man har rätt att bli grinig på försenade tunnelbanor, trots att det inte fanns någon tunnelbana alls för några decennier sen. tiden förändras, men saker flyttar mest runt tycker jag, nu är det tonårskidsen som har mjukisdress istället. och man gör blandband på sin dator eller mp3-spelare istället. men det är väl fortfarande billigare att ringa kvällar och helger, med vissa abonnemang?
Matilda sa…
Jo, det är fortfarande billigare att ringa på kvällar med vissa abonemang (tex kontatkortet som jag fortfaranda använder efter sju år...) Men faktum är ju att det idag är billigare att ringa än vad det var "förr", du vet på den tiden lokalsamtal var billigare än rix, idag existerar ju inte lokalsamtal längre.

Du har rätt att saker och ting flyttas runt, hade inte tänkt på det :)

Och det där med tunnelbanan, det leder osökt in på dagens mysterium :)
Cax sa…
Haha...så sant!