Okänt nummer (igen...)

Titt som tätt så händer det att jag har missade samtal på min mobil. Antingen som jag inte hört eller som jag inte hunnit svara på då den andra personen lagt på efter en signal. Numrena är då vanligtvis:
  1. Antingen hemliga
  2. eller olistade mobilnummer (alltså utan uppgifter på tele-sighterna)

Detta kan vara nog irriterande då man inte vet vem som har ringt (och jag är av principen att inte ringa upp okända människor). Samtidgt är det lätt hänt att trycka en siffra fel av misstag.

Idag tog de här "felringningarna" en ny vändning. Men innan jag berättat exakt vad som hände så vill jag att ni funderar en kort stund på följande:

  • Hur kan man ha fel nummer till sin mamma?
  • Vem är Mikael?
  • Varför är han så himla lycklig?
  • Och sedan när slutade man använda punkt och komma i sms?

I eftermiddags dök följande sms upp i min telefon från en okänd människa:

Mamma jag är överlycklig jag älskar dig hälsa alla mina mikael

Snäll som jag är skickade jag tillbaka och sa att han nog hade fått fel nummer. Hur man nu kan få fel nummer till sin mamma... Åtminstone jag har min mammas nummer inlagt i mobilen...

Kommentarer

Cax sa…
Inte glömmer man numret till mamma!
Ehm det är ju där maten finns när det är skralt på kontot! :D

Men det sms du fick kanske skulle vara så här:

Mamma, jag är! Överlycklig, jag älskar dig. Hälsa alla mina mikael.

Kanske är så att han har flera av sig själv? Hälsa alla mina mikael? :D
Matilda sa…
Hm, när du lägger upp det på så vis så får texten en helt ny innebörd! har också funderat på det där med "alla mina mikael". Kanske är sådan familj där de döper alla ungarna till samma namn för att göra det enkelt för sig
Sara sa…
Hmmm, han kanske skickar fel med flit som en slags flört-metod? Hatar att få missade samtal med okända nummer!
rigg sa…
han kanske var överlycklig för han hade fått en ny mobil av sin mamma och inte hunnit lägga in numren i adressboken. "alla mina mikael" har jag dock inte klurat ut... han kanske lider av flera personligheter och alla heter mikael?
Anonym sa…
Jag tror rigg och cax har alldeles rätt - det låter som en verkligt logisk förklaring! :)

Måste tyvärr erkänna att jag inte har ett enda registrerat telefonnummer - om jag ringer någon kan de alltså inte ta reda på vem jag är. Ringer jag ett samtal och ingen svarar så skickar jag alltid ett sms MED punkter och berättar att det var jag som ringt och att jag ringer på nytt senare.
Matilda sa…
Sara >> Möjligen, men då är det rätt dumt att inleda med "mamma"... Men det är en bra teori! Tyvärr lär jag väl aldrig få veta svaret :)

rigg >> åh, så klart! så är det nog :)

Nette >> mitt nummer är inte heller registrerat. Men jag gör liksom du, hör av mig på nytt eller skicka sms.