Latmaskar är vi allihopa, allihopa....

Jag vet inte om ni har tänkt på det här, men det slog mig för någon timme sedan när jag stog i en lång stillastående kö här i mataffären intill. Vid kassorna så står det små kyl- och frysbehållare som ska innehålla kanske en sorts läsk eller tre sorters glassar. De är inte stora med andra ord. Observera att jag skrev ska innehålla. Det gör de oftast inte. I alla fall inte i de affärerna jag handlar i. Inte ofta i alla fall. Däremot brukar de vara välfylda med stora glassförpackningar, fryst laxfilé, ost eller någon annan kyl-/frysvara. Det tycks vara så att folk går runt i affären och handlar och samlar på sig sina varor. Men när de kommer till kassorna så ångrar de sig och lägger tillbaka varorna på något annats ställe och hoppas på att personalen sedan ska förflytta dem till dess rätta plats igen. Fast en sak verkar i alla fall vara gemensamt, att man är måna om sådant som bör hållas kallt och stuvar därför in dem i dessa små kylinstallationer. Jag undrar vad Konsumbloggaren och dennes kollegor tycker om det...

Kommentarer