Som plåster, på såren!

Jag har fått världens bästa affärsidé!

Okej, kanske inte den bästa. Och kanske inte den mest attraktiva. Men ändock så fruktansvärd bra!

Nog med all självberöm, till påängen.

Efter att ha läst Linnsalabims senaste inlägg kom jag på vad vi i 2000-talets konsumtionssamhälle saknar. Nämligen egendesignade plåster! En tjänst på internet där man ritar eller laddar upp sina egna bilder och trycker på en liten knapp. Och tjillevippen, så landar det ett vadderat kuvert genom brevinkastet några dagar sedan med sina specialdesignade plåster!

Någon som har lust att starta företag med mig? (Hellst någon som kan så väl webdesign som företagsekonomi och juridik, men amatörer går lika bra!)

Kommentarer

Cax sa…
Jag är på!
Har inte jättemycket kunskaper i företagsekonomi men en gnutta.
MEN jag har för några år sedan jobbat med reklam.
Då i form av att trycka coola tryck på diverse föremål.
Typ golfbollar, pennfickor, namnbrickor unt zuweiter.

Så var drar vi igång?
Jag kommer!
Matilda sa…
Cax >> PERFEKT! :D Så kul. Var börjar man egentligen? Hittar på ett företagsnamn och tar patent på det och idén eller?
Anonym sa…
Häftig idé! Klart du ska starta eget :-)
Anonym sa…
Men det är ju en FANTASTISK ide - verkligen!!!! Helt klart skulle folk nappa på den!
Anonym sa…
oj, jag hoppas du registrerade din idé hos patent- och registreringsverket först, annars har nog en serie driftiga entrepenörer redan sparkat igång verksamheter världen över.
jag har läst företagsekonomi (naturligtvis, jag har ju läst allt...), och är beredd att bistå med goda råd, mot en skälig ersättning naturligtvis. ett plåster i månaden kunde väl vara rimligt?
Anonym sa…
Så mycket som mina nagelband har spruckit och börjat blöda på sistone, så hade det varit häftigt med personliga plåster att sätta på.
Matilda sa…
Maria Byström >> Ja man kanske ska kolla upp det. Fast ju mer jag tänker på det desto krånligare låter det. Man måste ju hitta ett plåster som det fungerar att göra detta på samt ett företag som har apparaturen. Men vem vet!

Nette >> Ja det tycks finnas ett behov bland konsumenterna :D

Fredrik >> nja, jag var nog lite dum där. Skulle så klart ha gått till PRV först. Ja du har verkligen läst ALLT! Men destu bättre för mig då, självfallet kan du få ett plåster i månaden (eller två vid behov)! :D

Cat >> Definitivt! Varje plåster skulle ju vara unikt dessutom. Jag börjar gilla den här idén allt mer...
Cax sa…
Börja med namnet vet jag.

* Dragplåster
* Plåsterakuten
* Hudnära
* Tryckförbandet ...uhm långsökt och dålig! :)
Anonym sa…
Idén är bra men bör kombineras med försäljning av t.ex. defekta osthyvlar, potatisskalare etc. som man lätt skär sig på. Annars gör ju inte folk sig illa SÅ ofta.
Matilda sa…
Cax >> Åh! Så perfekt! Dragplåstert är så klockrent!

Anonym >> Har du förstås rätt i. Men det borde i så fall drivas av något avkapat dotterdotterbolag så att man inte gör direkta kopplingar :p Man vill ju inte bli stämd... :O
Anonym sa…
haha jag hade iaf inte bangat för ett sådant plåster :D
Matilda sa…
Nadja >> Vi får väl hoppas att det blir verklighet snart då :)