Hipp hipp hurra! Häng med och fira bloggen idag!

On request...

Tänk så fort tiden går
idag fyller nämligen Vardagens mysterium ett år
Och här finns det anledning att vara glad
nu blir det nämligen nostalgi-kavalkad!

Den 15:e september 2006 var bloggens start
sedan rullade på i hög fart!
Det har handlat om en tvättkorg ständigt full
och historielärare vars historiebeskrivning är bull
Jag lusseglass har smakat
och kanelbullar på kanelbullens dag bakat
Är pannkakor mat eller efterrätt?
Och varför är man i november på julen mätt?

Det har varit en hel del flum
och en och annan googling skum
Vidare har jag undervisat om regler för att skicka julkort
och berättat om roligheter i min hiss och port.

Varför väljer man alltid fel kassakö?
Emellanåt känns tiden bara alltför slö
Jag har varit förföljd av miljöaktivister
Samt här öppet erkänt mina brister
Fast 24 inlägg på en månad är väl inte illa?
Många tycks ju denna blogg gilla!
Att jag diggar Anders och Måns har väl ingen undgått
vilket faktiskt inte är ett brott.

Man kan undra hur man ska åka buss
och om man någon på Alla hjärtans dag måste ge en puss
Jag utmanade er alla att kommentera mera
och gärna i andras bloggar, vilket följdes av flera
Här har det varit konstiga lappar på dass
och inlägg av högsta (?) klass!
Falafelsås, svåra korsord och tåg
mellannamn, vanilin och motorsåg
Jag har laft fram en spännande motion
om hur man ska få roligare skattedeklaration
Avslöjat sill på burk
och listat böcker för den som vill ta sig en slurk
Ni läsare har varit enormt duktiga på att ge teorier
och att sporra mig och mina påhitterier
Har du testat om du har barnasinnet kvar?
Har du frostfri frys belönas du med en fanfar.

Googlingssagan blev en riktig "hit"
och allt fler tycks hitta tillhållet mitt
Att återberätta allting här blir mycket skriv
tur att det finns ett blogg-arkiv
Många fina blogg-vänner jag fått
önskar jag er alla kunde bjuda på något gott
Tårta får det bli en annan gång
nu tycker jag att vi sjunger en födelsedagssång!

Kommentarer

Anonym sa…
*ställer mig upp och jublar och applåderar hejdlöst* Grattis du kära favoritblogg!!
Cax sa…
HIPP HIPP HURRA, HURRA, HURRA, HURRAAAAAA!

Grattis på födelsedagen bloggen!
Hoppas att dina fortsatta år kommer att bli lika bra som detta första!

Du har gjort ett bra jobb med din blogg Matilda!
Matilda sa…
Linn >> :D hurra hurra hurraaaaaa!

Cax >> Tackar för berömmet, ska försöka att leva upp till detta framöver!
karro sa…
Grattis på ettårsdagen!
Anonym sa…
UNDERBART! =D Stort grattis *kramis*
Anonym sa…
HURRA HURRA HURRA HURRA! Stort grattis :-)
Anonym sa…
hur länge har du suttit och jobbat med den där dikten? det var kanon, och förtjänar en plats i den västerländska kanon. grattis och prinsesstårta till dig!!! jag ser redan fram mot tvåårsdagen, och tioårsdagen.
Matilda sa…
Karro, Nfavm, Maria Byström >> Bloggen bock-niger djupt och lyfter på hatten! TACK, säger den! :D

Fredrik >> Ska jag vara ärlig så hostade jag kanske ihop den på mindre än en halvtimme... *ler blygsamt*
Vad menar du med den västerlänska kanon?
Anonym sa…
kanon kommer från den kristna lärans utvalda texter (såsom bibeln) som är rättesnören (kanon är grekiska för måttstav) för den kristna läran. men nu för tiden pratar man inte bara om kanon i religiösa sammanhang, utan även i olika konstnärliga sammanhang, som litteratur. till kanon hör då de böcker som anses särskilt viktiga och konstnärligt högtstående, och i den västerländska kanon brukar man ha med böcker och pjäser av shakespeare, cervantes, defoe, goethe, austen, balzac, faulkner, hemingway osv. och nu även matilda, mysteriebloggare.
Matilda sa…
Fredik >> ah, så jag lärde mig något nytt idag också! tackar!
Anonym sa…
Det är jätteroligt att läsa din blogg, hoppas du fortsätter länge till. Fast ibland önskar jag att du inte skrev så mycket....eftersom jag har så dåligt med tid att läsa....och eftersom jag får se ännu mindre av dig;-)! Kram och grattis!
Matilda sa…
Gammal mor >> Men man ska ju inte heller känna sig tvingad att läsa en blogg! Å ju mindre du läser den här bloggen desto mer har vi att snacka om när vi ses ;)