Tvättbekymmer

Ibland är man så himla tankspridd så det är skrämmande! Imorse påminde jag mig själv om att "idag har jag tvättid", men eftersom jag inte skulle tvätta förrän fyra så tänkte jag att jag hade gott om tid att sortera tvätt senare på dagen.

Tjugo i fyra är det precis som en bomb faller ner framför mig. Visst attan! Tvätten!

Den här gången kom jag ihåg i tid, men jag märker hur mitt minne spelar spratt-spelet med mig hela tiden. För ett år sedan glömde jag ett möte, jag lyckades helt enkelt förtränga det riktigt ordentligt. Och jag som alltid haft det där "braiga" minnet... Nu går det bara utför...

Appropå något helt annat och irrelevant: Någon hade glömt en liten söt rosa barnstrumpa vid tvättmaskinen i tvättrummet. Eftersom jag inte vet vem som tvättade innan mig (och det behöver ju inte nödvändigtvis vara deras strumpa heller) kan jag inte återbörda den till sin ägare. Det är kanske lite pretentiöst att sätta upp en efterlysningslapp i trappuppgången så den får väl ligga kvar. Fast det hade förstås varit lite kul att sätta upp en tvättlina utanför och sätta upp den där med en klädnypa. Fast jag vet inte hur det hade uppskattats av hyresvärden...

Kommentarer

Anonym sa…
I vår tvättstuga ligger det alltid en massa små omaka barnstrumpor.. Jag undrar varför det är så lätt att glömma just barnstrumpr..?
Jag har alltid järnkoll på mina strumpor just för att jag är rädd för att glömma dom i tvättstugan.., ;)
Anonym sa…
Välkommen in i de glömskas land. Där har jag befunnit mig länge.
Riktigt viktiga saker måste alltid skrivas ner på en lapp och tejpas upp på dörren så att jag ser den när jag går. Vissa lappar är så viktiga att jag tar med dem och tejpar upp i bilen. Annars glömmer jag så lätt.
Matilda sa…
Johanna >> Visst är det märkligt! Samtidigt så är de så opersonliga dessutom. Det är mer "pinsamt" att glömma bh eller trosa nere i tvättrummet...

Cat >> Jag har en hel arsenal av post-it-lappar i ett av mina skåp med olika meddelanden på. :D Så tar jag fram de jag behöver, för oftast är det samma saker: ringa den och den, ta ut mat från frysen, ladda busskort, köpa huvudverkstabletter... osv
Jag är ofta så ivrig att få tvätta att jag går ner en dag tidigare och blir förvånad över att där är någon redan!
karro sa…
den bomben brukar slå ner tre timmar efter tvättiden... du är inte ensam
Cax sa…
Haha!!! DO IT! Upp med en tvättlina! Det hade jag gjort. :D
Karin sa…
Om något inte står i min almanacka existerar det inte...

Håller med föregående talare: Upp med tvättlinan!
Anonym sa…
Ååh, jag måste bara säga att din blogg är så himla mysig och finurlig! Man blir alldeles glad av att läsa den. Du sätter en liten söt guldkant på vardagen.
Matilda sa…
Miss Upsey Daisy >> :D Wow! Tänk att vara så uppspelt över lite tvätt! :D

Karro >> Det har inte hänt för mig än, men det kommer, det kommer....

Cax >> Ja, det kanske man ska göra... Det känns som det alltid är folk som glömt något där inne och de får alltid vänta till nästa tvättid (om de inte lyckas komma in i tvättstugan när den står olåst) innan de kan hämta sina bortglömda plagg

Karin >> Så är det för mig med! Står det inget i min kalender betyder det att jag har en heeelt ledig dag! Fast det händer inte så ofta... :s

Khadidja >> Tack! :D Du är alltid lika välkommen hit för att mysa och filura med oss!
AnnCharlott sa…
På den tiden jag bodde i ett hus med gemensam tvättstuga fanns där en låda med kvarglömda plagg (ja lådan finns säkert kvar än idag). Där låg strumpor, trosor och kalsonger och det kan jag kanske förstå att man inte saknar en strumpa eller ett stycke underkläder. Men där låg också tröjor, skjortor och jeans och det är ju den typ av klädesplagg som man tycker att vederbörande borde sakna. Åtminstone i något skede.
Anonym sa…
jo, man måste tänka positivt, fast igår var en riktig skitdag, och jag orkade inte det. jag borde förstås läst din blogg!!
det verkar som du bara blir större och större. grattis till allt beröm.
Matilda sa…
Anncharlott >> Hur lyckas man glömma ett par jeans? En strumpa eller två kan man ju förstå om de fastnar i tvättmaskinen. Men ett par byxor tycker man är lite mer iögonfallande... En "brevlåda" under bokningslistan kanske är på sin plats! :D

Fredrik >> Haha, tack. Jag vet inte om jag är så värst stor. "Råkade" länka till en artikel härrom dagen och då fick besökssiffrorna en liten skjuts framåt. Men jag lovar, jag ska inte få storhetsvansinne! :D Fast där är tydligen någon som (på allvar eller på skämt) tycker jag ska lägga ner bloggen, i alla fall om man ser på omröstningen...
Hoppas att du är på bättre humör idag och har massor av energi och smarta meningar att bjuda på resten av veckan!
Anonym sa…
jag var på vippen att rösta på "lägg ner skiten" bara för att jag tyckte det var så kul att den kategorin fanns.
Matilda sa…
Fredrik >> Haha. Tur du inte gjorde det, jag hade blivit knäckt :p