Det är oktober, det är oktober, det ÄR fortfarande oktober...

Av någon anledning blev jag inte alls förvånad när jag upptäckte att IKEA redan börjat sälja lussebullar. Jag är inte säker, men jag skulle gissa att den uteblivna chocken hade något att göra med de där semlorna jag såg dagen innan.

Annars undrar jag mest över varför jag tvingas skriva en önskelista redan NU!? Detta är helt obegripligt för mig. Dels för att jag inte vill att folk ska köpa saker till mig, jag vill att folk ska vara kreativa och påhittiga utan att använda sig av pengar. Och dels för att om jag nu ska önska mig något så kan jag själv inte inhandla detta innan julafton, så då kan jag inte "önska" mig något som jag är i större behov av för då måste jag ju köpa det innan och sen står jag där med två exemplar av något. Plus, det jag önskar mig idag är kanske inte alls vad jag önskar mig i december.

Nu blev det nog lite rörigt. Jag kanske ska nöja mig med en sak i år. Fred på jorden kanske?

Kommentarer

e sa…
Såg du semlor?! Är du säker på att du såg rätt?! Världen är galen!
Matilda sa…
E >> Ja... jag tror det i alla fall. Två stycken på ett fat på ett fik/restaurang. Två bullar med lock och grädde emellan. Såg PRECIS ut som "billiga" semlor... Och ja, världen är riktigt galen!!! :)
Anonym sa…
åh vad sugen jag blev på lussikatter nu då! (och semlor, men det har jag varit sugen på hela året, så det var ingen nyhet)
Matilda sa…
Mini >> fast det blir ju inte riktigt samma sak när det är oktober, jag tycker inte det i alla fall
Jag brukar börja köpa julklappar i god tid till ungarna. Jag vill inte ha för dyrt med personligt och har man sju ungar som jag är det ju bra att va ute i god tid.
Själv så kan jag knappt hitta på något som jag vill ha. Jag brukar köpa en bra bok till mig själv och skriva att det är från minsta dottern :)
Jag får annat också....
Matilda sa…
Den tatuerade mamman >> Jo det ska nog börjas i god tid när man har stor familj. Det är kanske så man ska göra, köpa/göra vad man vill ha och slå in vackert och överraska alla vid klapputdelningen
Anonym sa…
Mitt lokala ICA hade julmust redan första veckan i oktober. IKEA har inte bara lussebullar utan HELA julsortimentet ute. COOP hade också en hel julavdelning. Jag är bestört och känner att det kommer bli en lång kamp mot jul.
Anonym sa…
Jag har retat mig på denna sjukliga tjuvstart av julen i flera år och slutligen nästan gett upp. Att julen marknadsförs månader innan tycker jag förstör allt det magiska och speciella som är just julen *suck*
Matilda sa…
Linn >> Jag vet... Jag gråter nästan!

Nfavm >> Jag förstår dig precis! Jag har tröttnat på julen låååångt innan den hunnit komma. Vilket oftast resulterar i ett infall att äta pepparkakor och sjunga "hej tomtegubbar" i juni-juli...
karro sa…
usch, julen.... :-( tycker mindre o mindre om denna högtid o alla dessa måsten. min mor sa till mig för en månad sen att börja tänka på vad jag önskar mig (!!) o så lägger hon en massa förslag som hon tänkt ut o tycker är jättefiffiga. som en eltandborste. tycker min vanliga duger bra.
Matilda sa…
Karro >> September är nog lite väl för tidigt att börja tänka på julklappar. Och eltandborste låter inte så exotiskt längre... Jag tycker också att de gamla hederliga manuella fungerar bra!
Anonym sa…
"varje dag är jul" sjöng lars vegas trio en gång, och ack så sant det börjar bli. snart blir det väl lördag hela veckan också.
Matilda sa…
Fredrik >> Lite kaka på kaka det. Kul ett tag, men sen vill man nog ha lite vardag mellan varven tror jag. JAG hade i alla fall det!
rigg sa…
Ja, det är nu flera veckor sedan jag till min stora förskräckele upptäckte att IKEA börjat sälja julpynt! Usch...
Matilda sa…
Rigg >> Men Ikea verkar ha något problem med årstiderna... ;)
rigg sa…
Det gäller väl för handlarna att klämma ur så många kronor som möjligt från oss konsumenter.