Var var jag någonstans?

Då är jag tillbaka från min rekreationshelg. Jag har några mysterier med mig hem i ryggsäcken, ibland kan det hjälpa att komma bort från vardagen för att kunna se världen med nya ögon.

Kan ni gissa var jag var någonstans?

Vad är det som gör att så här många människor (plus ännu fler på andra sidan den vita bussen) köar? (Den tillägga att kön till bankomaten var ca 15 minuter lång.)
Och vad gör alla de här människorna på den här stora ytan? (som naturligtvis är ännu större men allt gick inte att fånga på en liten bild.)
Och varför fladdrar de här röda frågorna inomhus?

Kommentarer

Anonym sa…
ack, jag vill också åka dit någon gång. tänker göra det varje år men än har det inte blivit av. men jag har i alla fall köpt mig en värstingdator, så tillvaron ter sig ändå ganska ljus.
Anonym sa…
Då kanske vi gick förbi varandra. I alla fall om du var där i fredags:)
Anonym sa…
Kanhända bokmässa?
Anonym sa…
Jag fuskade och googlade *lol* Så nu vet jag vart du var, men kanske nån ärlig själ känner igen stället och vill berätta? ;)

Hur var det på mässan då?
karro sa…
åh, vad avis jag blir, kom tyvärr inte iväg iår igen...
Cax sa…
Båtmässa i Bromölla?

Eller så är det den dära bokmässan i Gbg.

Men du...15 min lång kö? ;)
Å så undrade du hur man kunde köpa tyg per meter i kg! (Eller hur det nu var.) :D
rigg sa…
utan att googla eller tjuvläsa de andra kommentarerna gissar jag på bokmässan i gbg!
Jag vet vart du varit och det vet du också så då behöver jag ju inte berätta det för dig?
;)
emm sa…
Ser ut som bokmässan. Å precis som en del andra här är jag avis nu. Nästa år ska jag banne mig dit! Ja! Hoppas du hade en toppen helg där iaf!
Matilda sa…
Fredrik >> Med värstingdatorn kunde du i alla fall hålla dig ständigt ajour med vad som hände där! :D

Cat >> Det gjorde vi kanske! :D Om du var där på eftermiddagen vill säga...

Linn >> Jajamensan!

Nfavm >> Haha, fuskis :p Jo då, det var väldigt trevligt och vädligt mycket folk :D Men självfallet värt det!

Karro >> Men jag är ganska säker på att de kommer tillbaka nästa år!

Cax >> Jo, men köer går VISST att mäta i tid! Det gör de ju på Liseberg (vilket jag för övrigt tyvärr inte hann besöka).

Rigg >> Och du har givetvist alldeles rätt!

Stellapolaris >> Haha, så kan man också se det ja ;)

Emm >> Visst var det toppen! Hoppas du får möjlighet att åka dit nästa år!

ETT TIPS! Till alla er som tänker åka dit nästa år, beställ biljetterna i förväg så ni får dem till mobilen. Då slipper man stå i kö överhuvudtaget! Men eftersom jag var en snäll kamrat så köade jag med min kompis som inte köpt i förväg.
Cax sa…
Eftersom du inte var Liserg, så kan du INTE med säkerthet säga att man kan mäta köer i tid! :)

(Men att jag var där för en månad sedan och undvek köer pga många minuters väntan, hör inte hit.) :D
AnnCharlott sa…
Jag tycker att de röda fanorna i Aftonbladets monter var snygga men gav en lite kuslig känsla. Sedan tycker jag att flörten med retrokommunísmen stod i komisk kontrast till de snaskiga löpsedlarna till deras tidningar:)
Matilda sa…
Cax >> Men jag har ju varit där förr, och DÅ mätte de köerna i minuter! :p

Anncharlott >> Håller med, det var lite kusligt eftersom när vi passerade så stod debatterade en man väldigt hettsigt mot den rådande politiken. Det var inte vad jag hade förväntat mig. Och särksilt inte från just den tidningen, med tanke på (precis som du nämner) deras löpsedlar...
Anonym sa…
Nej jag gick vid innan kl 13.
Matilda sa…
Cat >> Fast då var jag visserligen i krokarna! Gick in på Världskulturmuseet omkring den tiden :)