Tokiga skyltar

Jag har tidigare berättat om den märkliga vanan på mitt jobb med att sätta skyltar överallt. Och jag skämtar inte när jag säger överallt! De märker upp var papperskorgar ska stå, att det ska vara gummiband här. Att det ska finnas en penna i ett glas (som det i stället finns ett hänglås och gummiband i, men det är ju petitesser). Nu jobbar flera hundra människor på det här stället, som är en sorts fabrik kan man säga, och skiftarbetet gör att det måste finnas vissa regler så att saker inte försvinner för att någon tycker att den vagnen ska stå någon helt annanstans, osv.

Tydligen så finns det någon som heter Tom på min arbetsplats. Jag vet inte riktigt vem han är, men jag tycker det är lite synd om honom. För man har märkt upp ett ställe på ca 2 kvadratmeter där han ska stå (jag har aldrig sett honom stå där). Ja inte själv då, han ska stå med en hög lådor...



Jag undrar också om det jobbar supermänniskor på stället också. För det finns en dörr, som alltid ska vara stängd, åtminstone när man går ut och in genom den...


Jo, just det, Stellapolaris bad om att vinnaren till årets jultävling skulle avslöjas. Vinnaren är utsedd, ja, men det vet Stellapolaris redan... ;) Om ni vill läsa det vinnande bidraget så är det bara att tassa in hit!

Kommentarer

Anonym sa…
Själv har jag gudskelov en väldigt skyltbefriad tillvaro:)
Anonym sa…
i en antikaffär i stockholmn fanns det en fin gammal plåtskylt att köpa på vilken det stod "använda borstar". hade den inte kostat 500 kr hade jag garanterat köpt den. jag vet inte hur många gånger jag stått framför en borste och kliat mig i huvudet och undrat "hmm, är den där borsten använd eller inte? ack, den som ändå hade en skylt som kunde ge besked."
Anonym sa…
att det ska vara så svårt att få till länk då! jag provar igen.
Matilda sa…
Cat >> Haha, fast de kan ju liva upp stämningen ibland! :D

Fredrik >> *skratt* en sådan skylt hade varit väääldigt praktisk! ;)
Men se där, du fick det till sist att fungera! :D