Stockholm?

Vad gör man i Stockholm?

Kommentarer

Irrar ikring o frågar alla - Vart ÄR jag!
;)
Matilda sa…
Stellapolaris >> Det låter logiskt! Så är det nog!
Eller också kan man ta T-banan till Hässelby istället för (dit man egentligen skulle) Nacka Strand?

Fler tips?

Jo..om man vill bli av med alla slantar (och är snäll) så är det bästa stället att placera sig på utanför centralen o se ut som ett fån!

;)
Hilda sa…
stockholm...ja du....stockholm...

får nog googla på det! :)
Anonym sa…
Hälsar på syster med bebis. Eller väntar på båt/flyg-buss hem till Gotland.

Om man nu varken har en syster med bebis att hälsa på, eller behöver åka till Gotland för att komma hem så finns det annat att roa sig med.

Till exempel:
Besöka Lagerhaus, Stockhome och Designtorget.Eller gå på Skansens julmarknad första advent. Eller lulla runt på Street-marknaden. Ungefär så ;)
AnnCharlott sa…
Ja, själv bor jag i Stockholm. Men om man är på besök så finns det ju förstås en massa affärer, restauranger, caféer och barer där man kan bränna pengar. Om man inte vill bränna pengar eller inte har några att bränna kan man besöka Kulturhuset. En del utställningar kostar inträde men tillräckligt mycket är fortfarande gratis för att man ska kunna fördriva en del meningsfull tid där.
Anonym sa…
Man kan gå vilse.
Eller alternativt inse att det inte bara är att gå "tillbaka en hållplats" mellan Gamla stan och Central station, för det är ganska långt... (Det lättare att gå en hållplats i Gbg, för; 1 du har sett vilken väg du skall gå, 2 det är inte mer än max tvåhundra meter mellan hållplatserna i centrala gbg.)

Stockholm e stort och fint att gå vilse i om man inte har brottom ;). /Sarisen
Anonym sa…
Fotograferar något historiskt kanske.
Matilda sa…
Stellapolaris >> Åka fel låter kul! Då kan man ju få sightseeing! Nej just det... det var ju underjord-bana...

Hilda >> Haha, ja Google har ju svar på det mesta!

Linn >> Julmarknad i januari? Är de sena eller tidiga där i Stocholm? ;)

Anncharlott >> Kulturhuset stod redan på listan! :D Men det är bra, då kan jag använda dig som argument till varför vi ska dit! :D

Sarisen >> Busskort rekomenderas alltså? Gå vilse låter annars som något som är mycket troligt att hända...

Cat >> Det var inte dumt sagt! De fotona jag tog när jag var där sist blev så dåliga att det inte var klokt... Att fota inne på Vasamuseet var ju inte det smartaste jag gjort direkt....
Vad ska du dit å göre?
E de inte bättre att ta en tur till grannlandet Småland istället?

Men OM du nu VERKLIGEN måste till Sthlm så kan du ju alltid åka lite tunnelbana, säga "Morsning korsning" till Knugen, skratta åt globen och påpeka att det finns ett finare vridet torn i Malmö OCH det bästa har jag sparat till sist...ÅKA DÄRIFRÅN! :D

Jodå. Jag gillar stockholm. Jodå. Minsann. Eller...kanske inte jättemycket. Neee jag trivs bättre här i dom fina skogarna! (Som delvis blåst bort i alla stormar...men ändå):D
Matilda sa…
C. Van Tijaax >> Är Globen ett torn? Är inte det en boll? ;)
Småland är trevligt! Dock måste jag till Stockholm den här gången...
Torn. Boll. Du väljer!

Jag väljer att se det som ett misslyckat torn.
Ungefär som en tigerkaka som blivit platt i ugnen.

Hmm...ja du förstår nog. ;)
Patsy Stone sa…
äh, kom hem med dig. jag saknar dig! föresten, tycker du borde länka till min blogg:P
Matilda sa…
C van Tijaax >> Dina liknelser är helt underbara! :D

Molina >> Hemma! Men du har ju nya bloggar var och varannan vecka, hur ska jag ens hinna länka till rätt blogg! ;)