Googlingskavalkad

Ni som kikar in här ofta har kanske lagt märke till att det inte blivit några nya avsnitt av Googlingssagan. Detta lite på grund av att det blev svårt att skriva en fortsättning samtidigt som att man vill ju alltid sluta när man står på topp. Nåväl, ikväll tänkte jag att jag skulle bjuda på de bästa/roligaste/konstigaste googlingarna de senaste månaderna. När jag kollar igenom min logg undrar jag ibland vad det är för folk som googlar på dessa märkligheter, sen kommer jag ju på att man kan ju undra vad jag är för konstig person som skriver de här märkligheterna som gör att de hittar till just min blogg...

Jag undrar ifall googlarna av dessa sökord hittade vad de letade efter:
  • bacillskräck mot offentliga toaletter
  • vart betalar man postgiro
  • textare av filmer
  • hakar upp mig på kommentarer - vem gör inte det? ;)
  • skämmas i plural - skäms?
  • hur mycket känner en skolminister - ja det kan man undra ibland, men h*n känner nog en hel del
  • världens mest onödigaste pryl - pog?
  • miss potter går inte på bio längre
  • harry potter statistroll
  • klimatförvirrare
  • mellandagsrea bluff
  • fördelar och nackdelar med mångkulturellt samhälle
  • varför vill man se skräckfilm
  • sill företag
  • hemliga lappen - här blev jag jättenyfiken, vadå för hemlig lapp!?
  • är pannkaka en efterrätt? - JA!!!!
  • när uppfanns plastkassen
  • "sagan om gubben med råbiff i hakskägget"
  • rysk matbutik i Tyskland
  • ja till kommunala skolor
  • min spis - varför min?
  • kortfattat om hur upptäckte columbus amerika? - Kortfattat? Ok: Columbus upptäckte (inte) Amerika. Punkt.
  • gatunät bildar djur
  • vad pratar de för språk i egypten - egyptiska? ;)
  • när kommer istiden igen?
  • fräcka raggrepliker
  • vem bestämmer när man har namnsdag - det undrar jag med!
  • sveriges bästa kinarestaurang - har fått en hel del sökningar på kinarestauranger i Visby och i Sundsvall, så den kan ligga där...
  • får man backa på enkelriktat
  • Måns & Mats får er i julstämning! Eller - Eller inte?
  • för trött för att sova
  • varför läser man religion i skolan - Varför läser man historia i skolan? Och varför läser man samhällskunskap? Ah duh...
  • FALAFELSÅS
  • isen smälter pingviner - smälter pingvinerna!!!??
  • plagg fastnat i tvättmaskinen - det var väl dumt?
  • hur man skriver detektiv uppsats
  • syskon som möts och blir kära i varandra
  • får man borra på lördagar och söndagar? - inte om du bor granne med mig! ;)
Ja det blev visst en hel del. Men det blev så svårt att välja ut de bästa från de bästa som var utvalda av de bästa. Hängde ni med? ;)

För er som vill läsa något avsnitt ur den kortlivade och interaktiva Googlingssagan så går dessa att nå via menyn till höger. I denna spalt finner ni även en ny "poll" som ni gärna får delta i! :)

Kommentarer

rigg sa…
alltid lika kul att kolla sina egna eller andras sökordlistor... ;)
Anonym sa…
Jag har röstat:)
Men hur kollar man sånt där? Jag har noll koll på sökordslistor.
Anonym sa…
hahahahaha. Jag vill också ha sådan rolig statistik!
Matilda sa…
Rigg >> Ja visst är det!

Cat >> Tackar! :D

Den tatuerade mamman >> Jag använder mig utav susnet (tryck på en av besökssiffrorna så kommer du dit), deras tjänst innehåller både besökssiffror och loggar över hur folk hittar till din blogg!

Maria >> Det tror jag också att du har! Så mycket spännande du skriver om! Se tipset ovan!
Anonym sa…
att kolla sökordslistor är som en modern motsvarighet till forna tiders freak shows. det fina är ju att även det som folk skriver som kommentarer hamnar i sökmotorerna. och om den som googlade på bästa kinesiska restaurang dyker upp igen så vill jag återigen rösta på den i visby!

det går inte så bra med min kartongkonst, men när jag får lite tid över ska jag gå loss. (hoppas att du nu får besökare som googlar på kartongkonst)
Patsy Stone sa…
så kan jag än en gång konstantera att min kära syster lider av brist på någon vettig syssla!
Matilda sa…
Fredrik >> One point to Visby ;)

Molina >> Ja men det var väl inget nytt!?
Anonym sa…
Sånt där är rätt underhållande. Jag kikade igenom min egen nyss (inspirerad!) och hittar t.ex. sådant som

- hur vidsynt är jag

- hur blir man av med onda andar

- "datorerna är våra vänner"

Om man tror att man hittar svaret på den första av frågorna på Internet, kanske man är lite väl vidsynt... :-)
Matilda sa…
Annika >> haha, onda andar... det låter hemskt! hoppas du kunde ge några goda råd på den fronten!