UTMANING!

För ett år sedan hade jag några funderingar som ledde till en utmaning, en utmaning som mottogs med stor entusiasm. Så jag tänkte rida lite på denna våg av uppmärksamhet och slänga ut den här utmaningen igen.

Funderingarna jag hade då kretsade om behovet av uppmärksamhet av sitt bloggande, av önskan om att alltid få bekräftelse att någon har läst ens inlägg, en liten ynka kommentar vill man ha. Att knappa in sin http-adress och se att någon har skrivit en liten kråka och funderat kring det jag skrivit om är en väldigt speciell känsla. En känsla jag vill unna alla! Så... here we go!

UTMANING: Surfa runt på 10 stycken bloggar, eller som min kära blogg-vän Notes from a Vigorous Mind kallar det: gå på bloggenad! På dessa 10 bloggar (gärna för dig helt obekanta!) ska du sedan lämna en kommentar på ett inlägg. Ett smart sätt att börja är att klicka sig vidare från blogg till blogg genom att använda den första bloggens favoritlänkar, eller varför inte besöka den som senast kommenterade dennes blogg. Skriv en snäll rad och glöm inte att lämna din egen blogg-adress så att fler kan hitta till dig och kommentera! Sprid gärna vidare utmaningen till din egen blogg!

Lycka till!

Kommentarer

Anonym sa…
Jag ska försöka hinna med en bloggkavalkad idag:)
Thomas sa…
Hej Matilda !

Tack för besök och kommentar, alltid roligt med nya besökare då & då :-)

Kul idé det där med bloggpromenad... ska fundera på det...kanske något att göra senare idag... när mer tid finns ;-)

Ha en fortsatt bra dag !

Varma hälsningar, Tierra
Anonym sa…
Åh, den där härliga utmaningen. Here we go igen! Jag tackar dig för att du stimulerar våra alldeles invanda bloggmönster :D
Anonym sa…
By the way, jag hintade om denna utmaning på min blogg!
Anonym sa…
det där låter bra, det ska jag göra!
Matilda sa…
Cat >> Bloggkavalkad, vilket härligt ord!

Tierra >> Hoppas du också fick en bra dag. Bloggenader kan man ta när som helst när tid finnes!

Linn >> Du är fantastisk! :D

Fredrik >> :D Tycker jag också att du ska göra!!
Sarisen sa…
Utmaningen antagen. Kul! :)
Jag ska försöka hinna med detta.
Anonym sa…
Hmm. Bra förslag. Ska jag göra. Dock inte nu ikväll... (kan bli rätt konstiga kommentarer när man är riktigt trött... :-)
...börjar här då...med o slänga in en tyvärr inte klickbar länk ( thi hour, thi hour is tooo late) till min underbara blogg....

....o dundrar ur mig snälligaheter som att du är damm me en coeffiör på att göra vackra kort....o blogga förstås!

http://enlitenj-ablogg.blogspot.com
= jag....
Hilda sa…
Det ska jag göra. Bra idé.Det är egentligen så man hittar nya bloggar ju. KUL! Ha det gött!
mossfolk sa…
När jag läser utmaningen förstår jag hur det kom sig att du hamnade på min blogg :)
En riktigt bra idé med en bloggpromenad!
Matilda sa…
Sarisen >> :D Hurra!

C. Van Tijaax >> Du bestämmer själv hur mycket tid du behöver. Vissa behöver fem miuter, andra tre timmar :)

Annika >> konstiga kommentarer kan vara riktigt roliga ändå :)

Stella >> Så fina ord du strör kring dig :) Så kul att de landar här på min blogg... :)

Hilda >> Ja visst! Man hittar de mest underbara bloggarna! Så som din till exempel! ;)

Mossfolk >> ja jag var ute på en av mina promenader... :)
Anonym sa…
En bra utmaning! Man får läsa massor med intressant, och tyvärr är det ju ofta så lätt att bara surfa förbi utan att kommentera. Jag försöker så ofta som möjligt följa kommentera-10-bloggar-regeln och det härliga är att man får respons och har på så sätt gjort nya bekantskaper i bloggvärlden :)
Matilda sa…
Nfavm >> Ja visst är det härligt att utöka sin blogg-bekantskapskrets :D
så länge bloggen är på blogger, så funkar det äfven med "next blog"/"blogue suivante/nästa blogg" ... _det_ är bloggenad, det!