Mystiske Nicke berättar

Ni kanske börjar tycka att det är lite mystiskt att Matilda som tidigare var så flitig med uppdateringar här på bloggen inte varit så aktiv på sistone? Har mysterierna tagit slut måhända? Icke sa Nicke (vem nu Nicke är förtäljer inte historien, men det kan vara samma person som Nicke Nyfiken). Saker har bara kört ihop sig något för tillfället. Och nu tänkte hon vara så fräck att hon tar ut ett litet påsklov! Hon sammankallar till en presskonferens efter storhelgen. ;)

Men för att ni inte ska känna er övergivna så slänger hon ut lite påskmysterier till er som ni kan grubbla på medan ni äter er mätta på sill, ägg och godis:
  • Vilket kom först: hönan eller ägget? Påskärringarna som går runt och tigger godis på skärtorsdagen eller häxorna som går runt och tigger godis på Halloween?
  • Är det samma recept till påskmusten som julmusten?
  • Tröttnar svenska folket aldrig på att äta sill till jul, påsk OCH midsommar?
  • Var var korreograferna och stylisterna någonstans under melodifestivalen?
  • Hur kan en sångare (nämner inte vem, ni kan nog gissa ändå) brinna så mycket för sin låt och tycka att den är så bra samt hävda att texten är "snygg"? Särskilt med tanke på att låten i sig heter som flera andra, låter som ännu fler andra samt har en text som bara är uppbyggd kring klischéer? "Everyting has a begining, everything comes to an end, take it or leave it, you better believe it". Måhända att låten är "katchig", men ärligt, jag har hört den innan.
Glad påsk på er alla! Och för er som anser att påsken är högt överskattad: glad långhelg!

Kommentarer

Sarisen sa…
Påskfunderingar:
Jag tror mig veta att häxorna som ger bort påskkort mot godisbetalning kom först... i Sverige iaf, fast det kanske är givet?
Jag har ej gjort något blinntest på musten, men jag misstänker starkt att det är samma, och förra året kom det, hör o häpna "sommarmust", hm...
Tre gånger om året med sill e inte så mycket om man tänker på att det åts sill varje dag förr... Nu är det inte riktigt samma sill, men dleikatess har det blivit minsann :D
De satt kanske någonstans tillsammans och skrattade åt varandras idéer? I alla fall tror jag BVOs stylist gjorde det ;)
Hon har nog inte tid att lyssna på bra musik helt enkelt och har inget att jämföra med! Stackare!
Och; den e inte värre än "Solo i Stockholm", Brolle vad göööör du med din vackra stämma...?
Önskar dig Göttig Påsk och ett lugnt lov :P
Anonym sa…
Fast jag tycker att det verkar som om julmusten är lite mustigare:)
Glad långhelg!
Anonym sa…
även jag tar påsklov och jag hoppas att du får njuta av en riktigt skön påskhelg! :)
AnnCharlott sa…
Och jag som trodde jag hade koll på schlager. Men jag har inte lyckats lista ut vilken låt det där är ..
För tillfället svarar jag JA på alla frågor...men jag återkommer med alla rätta svar...när jag får tiiiid!
Have a nice and impertinent weekend!

(angående att jag tycker kvinnor behöver vara lite impertinenta)
Anonym sa…
glad påsk och trevlig helg!
rigg sa…
Julmust, Påskmust, Sommarmust, Julskinka, Påskskinka, sill, sill och sill är det samma oavsett om det är jul, påsk eller midsommar. Favorit i repris.

Jag har en jätteknepig grej på bloggen som ingen har klurat ut. Ett fall för dig?
rigg sa…
hmmm... något felar med de länkar jag sprider idag... Saken jag behöver hjälp med är en bild på tolv-tretton gubbar som byter plats, och antal. Helt obegripligt!
Hilda sa…
GLAD PÅSK!!!
Anonym sa…
Härliga påskkarameller att suga på.

Håller med dig så om Hero. Astrist låt.

Önskar dig världens bästa och gladaste påsk!!!!
karro sa…
hmmmm, det var många klurigheter på en gång! men julmusten smakar godare än påskmusten. fast det är nog samma... det kanske har något med traditioner, brukar inte fira påsken så mycket.

ha en skön påskhelg!
Anonym sa…
Jag hoppas att du njuter av bästaste påskledigheten och passar på att lämna en liten utmaning: http://nfavm.blogspot.com/2008/03/till-ett-litet-paradis.html
Hon bara säger att låten är snygg, det är hennes jobb vet du. Sen när hon är hemma i stora huset och städar, då lirar hon gammal punkrock så rutorna skallrar.
kanske....
Jag äter knappt sill, har inte ätit påskmat heller MEN jag har ätit god mat på restaurang/sovit på hotell i två dagar. Vi firade ettårig bröllopsdag, det gäller att tajma in brölloppet så att man kan få barnvakt på alla kommande brölopsdagar :D
Matilda sa…
Sarisen >> Jag tackar för dina funderingar! :) Och jag kan inte mer än hålla med dig angående Brolle, han har Sveriges vackraste röst, en röst som är gjord för ROCK, så sjunger han allt annat än just rock...

Cat >> Ja jag vet inte, jag dricker inte must :)

Nfavm >> Påsklov är lyxigt! :D

Anncharlott >> En liten liten ledtråd, låten vann visst...

Stella >> Haha, positiv som alltid! :) Ja ja ja!

Fredrik >> Det samma!

Rigg >> Jupp, det är det, bättre att ta ett säkert kort än att hitta på något nytt...

Hilda >> Det samma till dig (i efterskott)

Maria >> :D Så skönt att jag inte är den enda...

Karro >> Ja fast det känns som att folk glömt bort varför man har traditionerna och varför det firas påsk. Men det är alltid härligt med ledighet!

Nfavm >> Tar utmaningarna aldrig slut?

Den tatuerade mamman >> Sicken lyxig påsk du haft! :D
Ja, antagligen är det så! Kanske kanske kanske är det så! Sminkningen ger ju ledtrådar som pekar mot det... ;)