Pinball-frustration

Idag har jag funderat över två saker.

  1. Hur man kan tycka att spelet pinball är så kul att man spelar det ständigt, oavsett tid på dygnet. En granne till mig (jag vet ännu inte vem) har sedan någon vecka tillbaka spelat detta spel dagligen. Med ljudet på! Själv tycker jag att spelet är rätt så roligt och kan vara kul som avkoppling en stund. Dock lyckades klantiga jag avinstallera spelet nästan omedelbart efter att jag skaffat datorn. Men det är inget jag sörjer över. Nu får jag höra de välbekanta ljuden när bollen i flipperspelet åker in i ett maskhål, om och och om igen. Kul nästan jämt. NOT!
  2. Hur jag kunde missa det HÄR!? Anders i ny tv-serie! Förvisso ett barnprogram, men vad gör det? Ska kollas in i kväll!

Kommentarer

Anonym sa…
Att man kan fastna för pinball kan jag förstå, men att spela med ljud på? Ja, det är ett mysterium, helt klart.

Och Anders fiskeprogram är jättevackert. Förra avsnittet lagade han fiskbullar av fisken han inte fick. Det var vackert.
Ja SÅNT begriper jag mig inte på...du får fråga han/hon!
Anonym sa…
Hahahahaha. Visste inte om att det fanns sådant spel ;-)

Ja, ja. Jag ska bara hålla tyst. Den dag någon skulle lära mig ett spel som wow skulle jag garanterat växa fast framför datorn...

Men än så länge är min kunskap om spel rätt låg...

Ha det bäst Matilda!
Ska man spela Pinball, då ska ljudet vara på!
Annars är det ju som om att kolla på film, med tvn avstängd... :D

Å det dära fiskeprogrammet...SE DET!!! Jag såg det för någon dag sedan när jag rååååååkade zappa förbi barnkanalen. Han är hur skön som helst...som vanligt.
mossfolk sa…
Oj, det måste vara en väldigt lättroad person. Jag spelar det max en gång/halvår. En omgång. Det finns roligare saker att syssla med! (läsa bloggar t.ex. ;)
Matilda sa…
Tomas >> Fiskeprogrammet var verkligen vackert! :)

Stella >> Ja, om jag nu lyckas lista ut vem det är....

Maria >> Ja det är ett väldigt beroendeframkallande spel, därför är jag nästan glad över att jag lyckades avinstallera det! :D

C. Van Tijaax >> Så du tittar på Barnkanalen du! ;)
Jo liiiiite ljud, men inte så att hela huset hör. Och inte klockan tolv på kvällen!!!

Barb >> Eh...? Vadå för flygplats? Aha! Spam! Sluuuuuta spamma mig!

Mossfolk >> Haha, ja, vi får hoppas bara att personen i fråga inte hittar min blogg och tror att jag skriver skit om henne/honom!