Flyttnissar och julenissar

När man går och packar ner det sista i lådorna inför flytten har man en del tid att grubbla på saker och ting. Så som hur "flyttgubbar" (hur stor procentuell andel av alla som utövar yrket är kvinnor?) ser på sin egen flytt. Vill de efter ha flyttat andras saker hela veckan verkligen flytta sitt eget pick och pack? Anlitar de en firma för att sköta jobbet, och om de gör det, är det den firman de själv jobbar på? Och hur gör de om vännerna frågar om hjälp, ställer de upp utan att tveka eller anser de att de inte vill hålla på med jobbet på fritiden också? Och hur ofta blir de förbannade på sina kunder som inte kan packa ordentligt?

Själv blir det ingen flyttfirma. Vi fann 10 mutbara människor som gärna ville äta pizza och springa med säckakärror. :)

På tal om något helt annat, här och här finns bildbevis på den fräsiga frisyren som jag talade om för någon vecka sedan. Julkalendern "Med skägget i brevlådan" spelas in för full rulle med Anders och Måns i huvudrollerna. Och det låter onekligen spännande. Hur resultatet blir får vi dock vänta ända till den 1:a december med att se...

Kommentarer

Ha ha ha var det Anders i det där krullhåret! Jag såg en bild i tidningen förut. Är det ingen peruk? Går han omkring så där?
Anonym sa…
Skulle också tro att det är en peruk.
..på tal om något heeelt annat så ser jag inte framemot julkalendern eftersom jag avskyr julen!

Jahapp!

Annars var det ett mystigt inlägg jag inte kunnat klura ut än...
Å så ser jag DTM:s kommentar...och måste ju fråga...är det ingen peruk???
Anonym sa…
haha, den där typen av funderingar har jag ofta! har inte tänkt just på flyttgubbar men på andra yrken. och om två kändisar som inte känner varandra, eller ens träffats, ändå hälsar om de möter varandra på stan?
Anonym sa…
Jag tror att de gör som ni, mutar bekanta (och arbetskamraterna kanske)med pizza, lånar firmabilen och flyttar allting tio gånger snabbare än oss amatörflyttare. Lycka till!
karro sa…
det kan vara riktigt kul att flytta själv när man samlat ihop ett gäng o sen umgås på kvällen när alla är lite slutkörda o fått en öl i sig!
Matilda sa…
Den tatuerade mamman >> Det är hans hår, jag lovar!

Cat >> Nope :)

Stella >> Jag gillar inte heller julen, men det är kul att göra julkort, äta lussebullar och se på julkalendern (om den är bra, vilket den sällan är).
Och nej, det är verkligen ingen peruk!

Fredrik >> Haha, ja det är en fundering det! Inom min bekantskapskrets finner jag dock inte många kändisar. Inte en enda faktiskt. Så vi får väl hoppas på att någon kändis surfar förbi och berättar :)

Linn >> Haha, ja så går det nog till! De har säkert tävlingar om vem som flyttar snabbast! :D
Tackar!

Karro >> Ja och folk som inte känner varandra sedan tidigare kan få en chans att lära känna nya människor :)
Anonym sa…
Tror det kan bli Suneklass på årets kalender!
e sa…
Lycka till med flytten. Mutade vänner och pizza brukar vara mycket roligare. Senaste flytten hade vi bestämt oss för flyttfirma men vi hade så mycket att göra att vi glömde boka så det blev det vanliga. Vänner och pizza. Det gick galet snabbt och var kul!
Matilda sa…
Tomas >> jag gillade aldrig Sunes kalender, tyckte den var läskig...

E >> Tack det gick bra! :)