Vardagshjältar i matbutiken

Att gå i matvarubutiker kan ibland vara ganska tråkigt och enformigt. Såvida affären inte får för sig att göra en radikal ommöblering så är det mesta ganska sig likt. Konserverna står på sitt ställe, mjölken i det kalla kylrummet och godiset närmst kassorna. Inget spännande direkt. Men ibland finns det tydligen vardagshjältar som tycker att det är på tiden att det händer något i dessa sömniga miljöer.



Idag när jag följde med min kära syster när hon skulle inhandla lite mat, passerade jag gången med "shake 'n bake"-varor. Och där, där vid våffelmixen, just där, hade en vardagshjäte varit i farten! Titta och njut!

Kommentarer

Anonym sa…
Hahahahahaha- helt underbart!
karro sa…
Hahaha! Är det för att varna för farliga våfflor eller "rör inte mina våfflor"?!
Det kan ju ha varit en stackars lite unge som glömt sitt gosedjur där.... Oj nu blev det lite sorgligare.
Men det skulle vara en kul grej att sätta posit lappar i affären med finurliga/fina texter på så att folk blev glada. Kanske något att testa, som en utmaning!
Skriv en fin förnurlig lapp, sätt den på någonting offentligt i smyg och foto.

Om du går in på min sida så får du lyssna på en bra låt som min skäggiga mans band har gjort.
Jag försökte lägga ut "videon" från youtube, men det verkar inte funka för mig.
Jag kunde länka i alla fall och det är ju alltid nåt.
De vill att folk ska rösta på dem, det är en plats på P4 sörmlands topp 5 lista som lockar.
Ja, jag tänkte som DTM först..någon som glömt sitt gosedjur!

Men annars har jag själv funderat på att lägga ut saker jag inte behöver längre...men som ändå är fina...skriva en liten hälsning...varsågod...den HÄR får du!
Matilda sa…
Maria >> :D

Karro >> Kan så vara!

Den tatuerade mamman >> Åh, vilken underbar idé! Hade varit kul att göra. :D

Stella >> Eller så kan det vara så att föräldern hotade med "antingen våfflor eller ditt gosedjur" och där drog våfflorna det längsta stråt...
Anonym sa…
Hm, jag kanske kan glömma något jag har tröttnat på i en affär. En god idé.
Anonym sa…
skönt att du alltid har kameran med dig så du kan föreviga guldkornen.
Jag har två låtar till på min sida i dag. De här gillar jag, men min man säger att ingen annan än jag kommer att tycka om dem.
Det är han själv som sjunger och jag tycker att han är lite väl självkritisk.Vad tycker du, kom igen och var brutalt ärlig! Ca två minuter per låt bara....
Matilda sa…
Cat >> :)

Fredrik >> Mobilkameran ger lustigt nog bättre bilder än vad man tror (om man bemödar sig att överföra dem till datorn..)

Den tatuerade mamman >> Musik musik!!