Googlingsintervju

God kväll i stugorna.

Gick igenom "googlingarna" nyligen och insåg att folk hamnar här av de mest märkliga anledningarna. På sistone har det handlat mycket om att folk vill veta hur det går till på bröllop och hur man får död på sina blomsterflugor, rätt så säsongsbetonat med andra ord. "Jag" får också en massa frågor som jag sammanställt till en liten intervju så att säga.

G = Googlarna
J = Jag, Matilda

G: Är manliga komiker roligare än kvinnliga komiker?
J: Nej, inte nödvändigtvis. Det finns manliga humorister som är roligare än vissa kvinnliga och så finns det kvinnliga som är mycket roligare än andra manliga komiker.
G: i vilket fack häller man sköljmedel?
J: Normalt sätt häller man det i sköljmedelsfacket, men det vore ju intressant och se vad som händer om man råkar hälla det i tvättmedelsfacket.
G: hur mycket använder folk för mycket tvättmedel?
J: På tok alldeles för mycket.
G: var hittar man sina borttappade grejer?
J: Antagligen där man tappade bort dem, så vida de inte försvinner in i något maskhål.
G: finns maskhål?
J: Jag är ju dessvärre ingen fysiker, hade inte tålamodet att fullfölja en naturvetenskaplig inriktning på gymnasuet, så jag kan inte svara på den frågan. Men det finns ju maskar och det finns hål och sen finns det ju maskor i en stickning och i stickningen finns det ju flera små "hål" också. Så rent teoretiskt så borde det finnas maskhål, ja.
G: Kan jag flyga i blåst?
J: Testa så får du veta. Det är går ju mot lagen om tyngdkraft som någon snubbe vid namn Newton kom på för ett bra tag sedan. Men å andra sidan så har de där gamla gubbarna ibland visat sig ha fel...
G: Har du hört DeckarGåTan magnus hade varit hemma?
J: Nej.
G: om elen inte hade funnits, vad hade hänt då?
J: Du hade inte suttit här och googlat efter svar på den där uppgiften din lärare gav dig i hemläxa, du hade faktiskt suttit och läst i boken som din lärare rekommenderade dig att göra.
G: Hur känns det att dricka ur horn?
J: Jag har ärligt talat aldrig försökt.
G: En gång för alla, kan man kasta bananskal i komposten?
J: Kan kan man ju alltid, men jag tror det kommer ta flera år för att du ska få det resultat du vill. (Om du nu komposterar för att få nyttig jord till dina blommor.)
G: Vad blir mjälte + kinesisk + klockan?
J: Jag har aldrig varit så bra på rebusar, tyvärr.
G: Är det vanligt att sälja popcorn på torget?
J: Är det vanligt att googla efter det samma?
G: Hur hittar man snygga skägg?
J: I privatdetektivernas undercover-shop. Den har dessvärre inte öppnat än, jag har precis kläckt affärsidén.
G: Har du smakat glass med vitlökssmak?
J: Nej, och ska jag vara ärlig så är jag lite skeptisk till det. Men om någon skulle bjuda mig på det så hade jag nog smakat.
G: hur betalar man räkningar?
J: Du går in på banken och ber dem öppna en internetbank till dig och visar dig hur du gör.
G: emma har gipsat benet.
J: Aj då. (Vilken Emma förresten?)
G: Ett annat ord för ströbröd?
J: Skorpmjöl, men jag och mina trevliga bloggkompisar har slagit fast att det heter ströbröd.
G: hur smyger tjuvar?
J: Är du säker på att de smyger i verkligheten och inte bara i filmerna?
G: varför sitter alla gamla tanter med hatten på?
J: Den frågan får du nog ställa till någon snäll gammal tant, för det är jag inte (inte riktigt än i alla fall) och jag kan därför inte uttala mig i den frågan.

Och där tackar vi för intervjun.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Hilda sa…
Oj vart hittar du de här googlingarna??? va roligt ;)
karro sa…
hahaha! den sista var ju bäst! ha en skön helg!
Anonym sa…
Hahahaha. Helt underab skön interju!

Ha det bäst i helgen!
jag kan svara på frågan om maskhål...joda de finns massvis i de äpplen jag plockade igår!
Fru Tattoo sa…
Det där var ju lärorik intervju!Å så snyggt iscensatt så jag fick känslan av att du satt där så klok och svarade på alla frågorna...
I går var vi med om en riktig "VAR det en pedofil grej?", Min Saga fick en väldigt stark fysik reaktion på badhuset. Jag blev en strategsik och logisk mamma som regaerade utan hysteri, det var nog bra för mardrömmarna har uteblivit i natt....
karro sa…
du har fått en utmärkelse hos mig!
Anonym sa…
Lite pinsamt att folk googlar på sådana saker. Vad säger det om mänskligheten?
AnnCharlott sa…
Vad massa roliga och underliga saker fölk googlar på. Blev inspirerad att kolla i mina loggar. Mest hittade jag sökningar på boktitlar och författare, men någon ville tydligen ha tips om trämöbler till balkongen och någon vill snickra fotbollsmål (?)
Matilda sa…
Hilda >> Ja du, det är mystiskt hemligt ;)

Karro >> Tydligen är det en strof ur någon dikt, men det tog mig ett bra tag innan jag förstod det! :)

Maria >> :D

Stella >> Jag förstår inte varför folk ställer frågan, svaret är ju så logiskt! ;)

Fru Tattoo >> Jag kan vara så klok om jag vill ;)
Usch så otäckt!

Karro >> Naw så rart. TACK!!!

Cat >> Antagligen att de där 20% av jordens befolkning som lever på 80% av jordens resurser inte har något liv, eller inte riktigt vet hur de ska fördela deras tid på bästa sätt...

Anncharlott >> Haha, ja fotbollsmål är ju verkligen något du skriver mycket om! :p
Anonym sa…
haha, vilka roliga sökningar!
mossfolk sa…
Haha, det var länge sedan jag var inne och kikade på sökorden... Folk googlar verkligen på det mesta.
Matilda sa…
M. >> Visst är de! :)

Mossfolk >> Alltid kul att göra på en trist regnig dag och när bloggfantasin är noll...