Lite bilder

Det borde vara lite mer bilder här på bloggen, fick jag höra. Och ja, det har varit lite tomt på bilder på sistone vilket givetvis påverkar layouten något. Det får bli skärpning på den punkten! Därför lägger jag ut en bild på en skylt från York (Yorkshire, England) som känns något självklar.


Today's guided river trips are cancelled due to flooding. We apologise for any inconvinience.


Det hade regnat så mycket att årets stora event i York, ett hästrace, hade fått ställa in några av racen för att banan hade blivit dränkt... Vi fick uppmaningen "don't mention the race" eftersom det vandrade runt några tusen turister i stan som gått miste om att se hästarna springa runt, runt... Man kan ju undra vad de var så förvånade över, "alla" säger ju att somrarna regnar bort i det brittiska riket...

Kommentarer

Fru Tattoo sa…
Fast när jag bodde i London så upplevde jag inte alls sommaren som regnig...
Här däremot så har det väl regnat konstant sen augusti började?
I dag så har det inte varit en bra dag för mig: Jag började dagen med soppatorsk sen har jag suttit och skrivit på C uppsats och lyckats radera allt jag skrev så jag fick börja om...
Anonym sa…
Hej jag har också bilder på min blogg idag och jag behöver hjälp med ett val.
Gå gärna dit och tyck till.
AnnCharlott sa…
Vem behöver en guidad flodtur när man kan paddal på gatorna?
När jag var i Skottland såg jag på tv om översvämingarna i England. Skottland däremot var ovanligt torrt.
Hilda sa…
Det verkar som regnsjukan spridit sig även till Sverige dessvärre. Kul med bilder! Kram!!!
Anonym sa…
Hehe. Att planera event och sedan ha vädergudarna med sig är alltid högriskprojekt.

Vi får trösta oss med att mysa inne på kammaren med te och läsa bloggar ;-)

Var rädd om dig!
Fru Tattoo sa…
Hallå hallå där borta, hur har du det? Jag är lite åksjuk nu, fast det var jag som körde bilen.... Jag måste helt enkelt kolla lite bloggar innan jag tar upp pluggboken :)
Oj, nu är jag inte så sugen på att åka till England längre ;P (fast det måste man ju, ALLA har ju varit där)
Matilda sa…
Fru Tattoo >> Jo det har regnat en del i augusti, men inte lika mycket som förra året... Stackare! Datorer är ett elände!

Cat >> Will do, hoppas det inte är försent att hjälpa till med valet.

Anncharlott >> Haha, ja fast som tur var så låg innerstaden lite högre upp så vi slapp vada genom vattenpölar :) (för det mesta)

Hilda >> men regn är ju sååå trevligt! I alla fall om man är inne och myser framför brasan (om man har en brasa, vilket jag inte har...) ;)

Maria >> Det är ju 50-50 när det gäller vädret. Semestern man bokar in ett halvår innan kan ju bli flipp eller flopp på grund av vädret...

Fru Tattoo >> Visst är man expert på att göra allt annat först, INNAN man pluggar! ;)

Sunbreakthrough >> England är ett måste, det är ett helt underbart land (land och land, det är ju lite tvetydigt vad som kallas land där), men annars är jag inte direkt för att göra saker som alla andra gör...