Hate to say I told you so, but I told you so

Igårkväll skrev jag ett litet mail till hyresvärden, förklarade att jag kanske hade varit lite stressad vid vårt samtal och ville bara dubbelkolla så att vi inte hade missförstått varandra. Och så bifogade jag den här bilden.

Jag såg fram emot en ordentligt lång sovmorgon imorse. Nehejnej, klockan nio prick ringer det på dörren. Då är det en snubbe (inte från det företag som fick höra om igår) som ska kolla vattenläckan. Något paff visar jag hur det ser ut. Han ser bubblorna, känner på väggen, konstaterar att det är alldeles för varmt där och mäter fukten med sin apparat. En stund senare har han konstaterat att läckan (tack och lov!) inte har uppstått på vår våning utan högre upp. De ska återkomma nästa vecka om en avfuktningsmaskin.

Oj, för att citera en vän, "nåt hände". Helt plötsligt var det fart och fläkt, eller snarare fukt och fläkt. Ett hyresavdrag som belöning för att vi upptäckte och larmade snabbt hade varit på sin plats. Men nja, vi ska nog vara glada om vi får tillbaka på elräkningen som sist för vad maskinen drar.

Önskar er alla en trevlig helg utan vattenläckor! :)

Kommentarer

Anonym sa…
Tack snälla för din kommentar!
... Fast saken var den att jag inte hade somnat ännu. Klockan fem är alldeles för tidigt att gå upp!
karro sa…
gott att dom kom så fort iallafall!
..inte bra med fukt i badrum för man kan bli sjuk så jag hoppas de åtgärdar snabbt som fan...annars kan ni ju skylla på att det inte går u använda badrummet o på det sättet få en hyresminskning?
Anonym sa…
Hua, låter inte kul!
Anonym sa…
Mer d2w Oxo-bioplastlösningar, på återförslutbara påsar
mossfolk sa…
Haha, när det väl händer något går det fort minsan :)
Men vilket TUR att läckan var från en annan våning!
Anonym sa…
Vattenskada är väl ett sånt där magiskt ord man kan använda för att ge hyresvärdar mardrömmar?

Propsa på hyressänkning - nåt ska ni väl få för omaket!
Matilda sa…
Fröken grön >> helt klart, fem på morgonen är en omänskligt tidig tid!

Karro >> Ja det var det! Tänk om det hade dröjt en vecka till...!?

Stella >> Sjuk vill jag inte bli! Fast i dessa tider ska man väl inte hoppas för mycket, folk bor ju med kackelackor och inget görs trots idogen klagan.

K >> Det finns helt klart roligare saker att vara med om. Som att gå på tivoli. :)

Anonym >> Ok. Det kommer lösa våra badrumsproblem något så enormt. Eller inte...

Mossfolk >> Jag har också resonerat kring ifall det är tur eller inte att det var en annan våning. Tur på det sättet att hade det varit på vår våning och de undertill hade haft våtrumstapet så hade skadan kanske aldrig upptäckts på länge. Så ja, det är nog mest tur :)

Karin >> Jo jag trodde också att det skulle framkalla en chockvåg av aktiviteter. Men ja...
Hyressänkning i detta bolag är något mycket ovanligt. Om man fått stå ut med renoveringar i huset i ett halvår går de om man har tur med på en halv månads hyra. För en liten fjuttig vattenläcka tror jag inte vi får något. Tyvärr...
cat sa…
Hoppas att det ordnar sig snart.
Nu finns jag återigen på blogspot.
Funderar på att flytta dit min blogg permanent.
Matilda sa…
Cat >> Välkommen tillbaka :)