Sökes: komplett recept till rabarber-cheesecake

Det här är en något märklig efterlysning. Men kan det vara så att någon har nummer 17 2004 av tidningen Allers liggande där hemma?

Jag har fått tag i en receptsida med rabarber-cheesecake som verkar riktigt riktigt gott (upptäckte nyligen att det gick att köpa infryst rabarber och sommaren verkar onekligen långt bort just nu) men jag saknar sida två (eller rättare sagt sida nr 57) för att kunna baka den.


Nästa steg är väl att skriva till Allers, fast de är kanske inte så benägna att dela ut information till folk som inte är trogna prenumeranter?
PS. Nytt födelsedagskort uppladdat.

Kommentarer

mossfolk sa…
Nä, kan tyvärr inte vara till någon hjälp... Men har massor med rabarber i frysen och det där låter onekligen väldigt gott! Du får gärna lägga ut receptet här om du får tag på det :)
Matilda sa…
Mossfolk >> Det ska jag göra, om det någonsin kommer till rätta... :)
Anonym sa…
Jag googlade och hittade andra recept på rabarber-cheesecake som kanske kan användas i stället för Allers.
t ex http://blogg.alltommat.se/lyxlagat/2008/07/16/smilla-med-mors-rabarbercheesecake/
Matilda sa…
Cat >> Du är en ängel! :) Den ser riktigt smarrig ut! Men jag är vill gärna ha resten av Allers rececpt också för den är gjord på vaniljyoghurt och istället för den här rabarberkrämstäcket så har man hela rabarberbitar i den.