Aja-baja-pasta

Den här påsen - tidigare med innehåll av goda makaroner - skulle sorteras som papper enligt instruktioner. Jag tänkte "ja men det är ju bra, men det är bäst jag river bort fönsterplasten". Men ser ni, det gick inte så bra. Det dröjde en liten stund, sen insåg jag att hela pappåsens innanmäte bestod av plast. Inte går den att kasta i pappersåtervinningen heller! Slarvigt!


Tji fick man för att man gick på bluffen om lite "lantliga" makaroner! Påsen sände ju signalerna om godare, naturligare och miljövänligare pasta. Inte för att det stod så någonstans, men förpackningen signalerade detta till mig.

Men sen är jag väl inte den enda som blivit lurad av ett företags dolda intentioner... Har ni blivit lurade någon gång?

För den som känner igen märket så kan jag säga att makaronerna i denna serie faktiskt är väldigt goda smakmässigt.

Kommentarer

sMARTAss sa…
Men kartongåtervinning brukar väl ta allt som har hälften papper?
AnnCharlott sa…
Jag förstår inte varför makaroner ska behöva säljas i plastförpackning, makaroner kan väl förvaras i papper utan problem.
cat sa…
Ibland är jag lättlurad ibland inte. Det beror på dagsformen.
Glad påsk!
- dessa förpackningar luras ständigt när kvinna försöker göra rätt! Det bara ÄR så o jag blir också ilsk av U riva, klippa bort plast från papper!
- ha en trevlig underbart ljuvlig påsk!
Anonym sa…
oja, det är ett vanligt trick att få dem att se mer neturliga ut, liksom...

btw. Glad Påsk!!!!
Matilda sa…
sMARTAss >> Mycket möjligt, men jag tycker det är suspekt.

AnnCharlott >> Precis vad jag tycker! Och pappåse måste vara bättre än kartong eftersom det inte behövs lika mycket material...

Cat >> Det gäller ju verkligen ha huvudet på skaft! Läser Den hemlige kocken just nu och inser att man nog blir duktigt lurad med det mesta....

Stella >> Jag vill inte veta hur ilsk du blir på fönsterkuvert med lim som inte får hamna i pappersåtervinningen... ;)

Maria >> Ack ja, ett vanligt trick. och ändå går jag på det...
Matilda sa…
Linn >> Lite så otippat ja, som om det inte skulle märkas...