My dear Dr. Watson

Som en god vän till mig skulle säga: "välkommen till klubben för stating the obvious!"

Klart som korvspad (är korvspad genomskinligt?) att avslöja sina semesterplaner på bloggen medför en ökad risk för inbrott. Särskilt om man lägger upp foton på sig själv och huset, vägbeskrivning till bostaden samt den exakta avresetiden.

Så för att hjälpa våra kära inbrottstjuvar lite på traven (det är trots allt finanskris och svårt för alla - utom näringslivstopparna - att försörja sig) så kan jag härmed meddela att jag kommer vara hemma hela sommaren. Ingen bokad semester och ingen inkomst. Men om ni är snabba på det så kommer jag gå ner till tvättstugan om en liten stund. Ni finner nybakat bröd i skafferiet och toapapper i skåpet över städskrubben.

Kommentarer

Åhh så gott med nybakat bröd! Ha en trevlig midsommar! Kraaaaaaaaaaam!
Anonym sa…
Å, vad snällt att hjälpa krimsen lite på vägen. Rätt kul att de sitter en massa busar och läser bloggar iofs, jag ser liksom synen framför mig. En kofot och Bloggportalen, liksom :-)

Ha världens bästa midsommar kraaaam
AnnCharlott sa…
Jo jag har tänkt lite på det där, att någon illvillig person skulle kunna lista sig till att jag inte är hemma när jag lägger upp blogginlägg från resor. Men å andar sidan vill det ju till att dessa illvilliga personer hittar just min blogg bland alla tusentals bloggar som finns och sedan lyckas lista ut var jag bor. Och så ska de ju vara säkra på att det inte finns någon annan hemma (vilket det ofta finns).
cat sa…
Hoppas det är Lambi toapapper så tjuven inte river sig i rumpan;)
Matilda sa…
Stella >> Jättegott :)

Maria >> Haha, det hade varit en syn det! Klart man ska hjälpa dem, nu har de ju ETT hushåll mindre att hålla reda på ;)

AnnCharlott >> Google är ju ett bra (inbrotts-?) verktyg: +semester + resa +"någon obskyr ort med dyra villaförorter utan larm"
Men som du säger, oftast låter man någon annan bo i bostaden under längre resor...

Cat >> Det råkar märkligt nog vara så. Annars brukar det vara Änglamarks kompakta och miljömärkta toapapper, mjukare än fnöske i alla fall