Rädda julen!

Det råder akut kris i landet. Julen är hotad. Läget är mycket allvarligt, uppger tidningen. Alla uppmanas att dra sitt strå till stacken, som hedervärda medborgare.

Det skulle kunna handla om svininfluensans utbredning, men nej, det råder en akut brist på röda läskbackar samt 33cl glasflaskor i landet. 5 miljoner flaskor är spårlöst försvunna. Och pantas det inte 100.000 flaskor inom det närmsta så blir det ingen julmust. 5 miljoner flaskor, det är en ansenlig summa julklappspengar det...

Två frågor...
  1. Köper folk fortfarande glasflaskor? Jag trodde 2 liters varianten i plast var mer populär.
  2. Och vad gör folk med dessa backar? Bygger kojor i garaget? Använder som sarj i ishockeyrinken? Tävlar med grannen om vem som bygger högsta back-tornet innan det rasar?

Kommentarer

karro sa…
har för mig att det blev jul förra året ändå, trots att det var fara o färde med julskinkan! eller påsken o äggen....
Anonym sa…
Haha. Av en händelse köpte jag två flaskdrickor idag att ha som groggvirke.

Tror jag köpt max två drickesbackar i hela mitt liv. Har ingen bil och är inte mogen nog för det. Däremot har jag kvar två gamla backar som jag har mina LP-skivor i...

Ja, visst är julen hotad ;-)
AnnCharlott sa…
Röda plastbackar kanske är den nya inredningstrenden.
Camilla sa…
Är väl iofs julölen jag föredrar mest på flaska om jag ska vara riktigt ärlig :)
Karin sa…
Oj oj oj. Själv dricker jag inte sådan där dryck så jag kan nog inte lösa mysteriet.

Men det vore väl roligt om folk verkligen tävlade med grannen om vem som kunde bygga högst torn? Kvartersturneringar kanske till och med.
Matilda sa…
Karro >> Inte tror jag julen ger sig bara för lite bråkiga flaskors skull...

Maria >> Har inte heller bil eller har köpt backar. Däremot har jag nog 100 meter till närmsta affär. Är väääldigt bortskämd. Men det får mig inte att vilja släpa på backar den lilla biten ändå..

AnnCharlott >> De går ju att bygga ihop till både stolar och bord!

Camilla >> Hm, det är kanske julölen som gör att de små barnen inte får sin must i år?

Karin >> Haha, visst hade det! Kan riktigt tänka mig att folk sparar hela året för att bygga dem till nyår eller så :)