Lustiga jobb i Platsjournalen

Är i desperat behov av någon sorts arbete under sommaren och "roade" mig med att skumma igenom Platsjournalen idag. Dessvärre var det ytterst få jobb som jag i realiteten är kvalificerad för men det fanns en hel del intressanta jobb...


Måste jag bo i Sydkorea? Eller bokar jag hembesök till Sydkorea?


Upplevelseinstruktör lät mycket spännande. Först trodde jag att rubriken under var en beskrivning på arbetsuppgifter... Annonsen under tycks indikera på att man ska sälja festivaler.


Är det pizzabagaren eller pizzan som ska vara turkisk?


Det här jobbet kan jag inte ens föreställa mig! Någon som har någon bra hypotes?



Kan ett arbete vara dansktalande? Eller vänta, de menar såklart arbetsplatsen!



Om man inte har taxilegitimation och är taxiförare, då är man väl svarttaxiförare? Och vill man verkligen annonsera öppet efter en sådan?

Kommentarer

Anonym sa…
Haha, vilka lustiga jobb. Själv gillar jag annorlunda jobb om det bara är för ett kort tag :-)
cat sa…
Men det är ju skrämmande att sådana annonser läggs ut i en myndighets platsjournal. Finns det ingen som korrekturläser annonserna eller bedömer dem efter någon sorts seriositetsmall.

Det värsta jag själv någonsin sett i Platsjournalen var när de sökte häxor. Som kvalifiktationer skulle man kunna spå i kula, handflata och tarotkort och så skulle man kunna tillverka och sälja magiska amuletter.
Karin sa…
Jag tror på det där med entusiasmerande upplevelseinstruktör!
Men inte är det konstigt att folk har svårt att hitta jobb när det knappt går att förstå vilket jobb det är man ska söka...
Anonym sa…
Tänk vad snullet att inte få a-kassa för att man låtit bli att söka på de där annonserna.
De kan ju, möjligtvis, vara jobb som bär på oanade möjligheter i framtiden...*;oP*/Sarisen
Tomas sa…
Turkisk pizzabagare. Fullkomligt briljant.
AnnCharlott sa…
Mycket underhållande. Jag kan inte låta bli att undra över det där café/djur. Café och djur, café eller djur, eller kanske rentav tjänstgöra som cafédjur - för att öka mysighetsgraden på caré eller nå´t.
Matilda sa…
Maria >> Absolut, jag tror att alla jobb kan ge en särskilda erfarenheter.

Cat >> Ja ibland kan man undra! Jag misstänker att de är lite lata och bara tar rubrikerna rakt av, annonserna kanske är mer seriösa om man tittar på hemsidan. Fast det förstör nästan det roliga...

Karin >> Instämmer, man ska ju kunna förstå ifall man ska jobba i Sydkorea eller bara ringa till Sydkorea.

Sarisen >> Det kan ju inte direkt vara lönt att en italienare som bara kan baka italiensk pizza söker det mystiska turiskpizzabagare....

Tomas >> Jag undrar vad det är som skiljer den turkiska pizzan från den "traditionella".

AnnCharlott >> Jag går bet på den med. Det går ju att kolla upp annonsen, men det är mer underhållande så här!
haha, härligt. den konstigaste yrkesbenämningen jag sett är "potatisrådgivare"..
:)
Matilda sa…
Walking the camera >> Man kan ju undra vad en sådan gör om dagarna...