Kreativa idéer på hur man tjänar pengar på döda människor

Den här broschyren dök upp i samband med att jag gick igenom lite begravningspapper. Jag tycker det hela är lite absurt, även om det är en slags återvinning. För er som inte riktigt ser vad det föreställer så är det aska från en avliden person som används i ringar, brevpress och amuletter.


Förrutom rosa så kan man välja mellan blå, grön, lila och svart. Det här är mer läskigt än att min farmor hade farfars aska stående i en urna i gardroben. En ring i 9 karat guld går för den delikata summan av 345 pund.
* * *
Helgen har gått snabbt, men jag har förvånandsvärt nog varit hemskt produktiv. Jag har hunnit ränna i möbelaffärer, glo på flera avsnitt av Party Animals (jag slukar det mesta som BBC producerar), baka äppelpaj, pyssla, packa, städa, skriva två jobbansökningar... Och på köpet ska jag nu sätta mig och plugga så här på söndagskvisten. Ja, jag ska se En riddares historia (för jag-vet-inte-vilken-gång-i-ordningen). Har jag nämt att den här delkursen är förvånandsvärt slapp jämfört med den andra där man skulle läsa 3000 sidor på fyra veckor?

Kommentarer

Karin sa…
Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att det är läskigt eller bara smaklöst...
cat sa…
Det där var riktigt läskigt!
Matilda sa…
Karin och Cat >> Tydligen kan man få ringen ingraverad också. "In loving memory..."
Karin sa…
Ok. Läskigt!
AnnCharlott sa…
Hm, det där var allt lite creepy.
Matilda sa…
Karin och AnnCharlott >> Något...