Så här bor jag

Uppe på den här kullen bor jag. Eller ja, något neråt, och inte på den här gatan.
Ett väldigt typiskt brittiskt område med många Victorianska hus. Lite exotiskt också, för från mitt fönster har jag idag - föruom en massa katter - sett en ekorre och en räv. Det ni! Imorgon börjar introduktionen för internationella studenter så tisdagen har fått användas till att lära känna området, handla mat på - gissa var - Lidl (som jag aldrig handlar hos hemma), och så har jag åkt buss. Åka buss visade sig vara mer spännande än vad jag någonsin anat. Det fanns nämligen ytterst få fasta busshållplatser, men desto fler inofficiella vid olika krön och korsningar. Lokalbefolkningen visste precis var de kunde stå för att vinka till sig bussen.

Det här är mitt lilla mysiga rum! Eldstaden är jättesnygg men går inte att använda. Älskar det lackade trägolvet med stora springor här och var.



Kök och badrum delar jag med fyra andra vilket känns väldigt ovant men det kommer nog gå bra.



Kommentarer

Linn sa…
Ser härligt ut! Det kommer bli toppen!!! Kram
Jessica sa…
ser riktigt mysigt ut =)
synd inte eldstaden fungera
Karin sa…
Mysigt!

Det är ok att dela kök och badrum. Tillfälle till social interaktion om inte annat. Låter trevligare än att säga konflikthantering. =)

Hoppas allt blir kanonbra!
(Och man måste inte kunna lämna EU för att göra trevliga weekendresor ;))
Hanna sa…
Det ser supermysigt ut, på ett brittiskt vis, men ändå så obrittiskt fräscht. Trägolv liksom! Var är heltäckningsmattan? Nä förstås, den är väl i badrummet ;)
Ricco sa…
Nice place!!! congrats for you new life... and now, go to buy food in Lidt hahaha... is you destiny!! hahahaa... is so spectacular see you new life there... i hope you're fine and enjoy studing in britain!
cat sa…
Det ser ut som ett väldigt mysigt ställe.
Hur länge ska du vara där?
Anja sa…
Ser riktigt trevligt ut! Eldstaden är min stora dröm så lite avundsjuk är jag allt! ;-)
Anonym sa…
Å, vad spännande. Och faktiskt ett stort grattis till bostaden. I Stockholm får studenter tälta efter som det inte finns några rum öht :-(

Ser så mysigt ut och du kommer få ett minne för livet, nya vänner och inte minst en superintressant utbildning.

Stor kram och håll oss uppdaterade på allt som händer!
Matilda sa…
Linn >> Absolut!

Jessica >> Kanske bra också, annars hade jag väl eldat ner hela huset av misstag...

Karin >> Hittills har det gått bra att dela, jag ser knappt de andra, de tycks ha andra tider än mig. Så än så länge har det aldrig varit kö till varken toalett eller dusch (de ska ju givetvis dela upp det på två rum...)

Hanna >> Heltäckningsmattan är i trapphuset, man kan visst inte komma undan den helt...

Ricco >> Thank you! Yes, I certainly will enjoy my time here! :)

Cat >> Utbildningen är 12 månader, sen får vi se om jag bor här hela tiden ut eller bor i Sverige under sommaren.

Anja >> Visst tillför en eldstad genast lite mer charm?

Maria >> Så var jag också ute i god tid. Nästan två månader innan kursstart...
fint matilda! trivs du bra?
Matilda sa…
Walking the camera >> Jag trivs väldigt bra. Boendeformen är dock ny för mig, men jag vänjer mig sakta med att endast ha en hylla i kylskåpet och att dela toalett med andra...