Tillbaka

Det är märkligt att komma hem till en stad som förändrats, på många sätt. Och till ett hem där någon annan bor. Och att helt plötsligt ha en hel lägenhet för sig själv istället för ett mindre rum. Livet har fortsatt utan mig och nu måste jag springa ifatt för att ha en chans att hänga med.

Fördelarna är många att vara tillbaka: min soffa, min säng, elektrisk ugn, glögg, baka lussekatter och pepparkakor, normal inomhustemperatur, riktigt bröd...

Men jag saknar redan så mycket som inte finns här. Och på sätt och viss så finns en stor del av mig kvar i London, medan här är det för mycket dåliga vanor som är för lätta att köra fast i.

Kommentarer

Karin sa…
Välkommen hem!
Limbokänslan går över...
Hanna sa…
Välkommen hem! Känner igen den där känslan. Hade den också när jag var hemma och hälsade på från just London (för lääänge sen). Det kändes som att London försvann lite för mig när jag var i Sverige. Som att jag kanske aldrig skulle komma tillbaka dit. Men det gjorde jag ju. Ett tag i alla fall.
cat sa…
Välkommen hem och god jul :)
Anja sa…
Welcome home! =) Men du, ska du tillbaka dit igen nu efter jul? Hur som helst, ha en mysig jul och njut av lussekatterna!