Neverending snow

Det bara snöar och snöar. Julen var något ur Barnen i Bullerbyn och Madicken. Det ser så fint och vackert ut från mitt fönster och min barnsliga sida vill bara ut och åka pulka. Men när jag kommer ut så är det vita på sina ställen mer gult av allt hund- och kattkiss. Kollektivtrafiken tycks ha övergivet all ambition på att följa tidtabellerna och satsar i första hand på att faktiskt köra överhuvudtaget. Kanske borde man investera i en spark, tillverkas sådana nuförtiden?

2007 muttrade jag om den försvunna istiden, och det verkar nu som att jag fått svar på tal.

Kommentarer

Hanna sa…
Det är verkligen vackert och tilltalande med snön. Tills man ser de där gula fläckarna. Det är motbjudande. Gah!
AnnCharlott sa…
Spark finns fortfarande att köpa, det fick min svärmor i julklapp och i Österbotten där jag firade jul var sparkföret perfekt. Där behöver man inte reta sig på utebliven kollektivtrafik heller, för där är den nästan obefintlig ändå.