Edinburgh: Around town

Klart att vi testade haggis! Ursäkta alla vegetarianer, men det var ganska gott. Vi hade tur som åt det på The Canons' Gait då det inte alls såg lika aptitligt ut på ett annat ställe. Haggis, neeps and tatties.
På denna plats stod tidigare en dörr till en byggnad som alla spottade på (kommer tyvärr inte ihåg vilken institution det var) och när den revs fortsatte folk att spotta på det här hjärtat. Ja, det är saliv i mitten...
Precis som i Dublin så fanns det en gratis walking tour i Edinburgh. De som anordnar dessa turer är väldigt duktiga. Här är vår guide framför ett monument av en väldigt känd hund - Bobby. Folk kommer och "offrar" de mest märkliga ting till denna hund som satt vid sin husses grav år efter år.
Bobby - Edinburghs mest fotograferade staty.
Intressant arkitektur.
Att gnugga tån på Hume's staty ska tydligen ge tur.
En intressant gravsten från Old Calton Cemetery.
Vy från en "kulle" till en annan. De högsta topparna var vi uppe på - den högsta är Arthur's Seat.
Vy från Calton Hill över Edinburgh.
Skylt i Dean Village.
Dean Village.

* * *
Idag hade vi över tjugo grader och strålande solsken här i London! Sommarvädret ska hålla i sig resten av veckan. Dessvärre åker jag hem till kalla, blåsiga och regniga Sverige om några dagar... :(

Kommentarer

cat sa…
Jag ser på dina bilder att jag inte hann med alls mycket när jag var där.
Får helt enkelt planera att åka tillbaka någon gång.

Haggis däremot skulle jag bara överväga att äta om det enda andra alternativet var svältdöd.
Karin sa…
Pölsa brukar ju kunna vara rätt gott så jag kan tänka mig att haggis är det med. Men det ser verkligen inte aptitligt ut...
Anonym sa…
vad jag letade efter, tack