Exams exams exams

Jag lever.

3 deadlines förra veckan avslutades med möhippa (eller Hen Do som det här heter) med musikalen Wicked* på schemat och efterföljande restaurangbesök på Grosvenor Hotel.

Denna vecka är det exam revision. Ett tafatt försök att fräscha upp minnet från allt vi läst sedan oktober (på huvudkursen, inte alla kurser tack och lov!). Två uppsatser ska skrivas under loppet av två timmar. Inte ens lärarna tycker att det är en bra examinationsform. Men för varje gång de säger "oroa er inte för det" så oroar vi oss ännu mer.

Men så får jag påminna mig om att jag är lyckligt lottad. Endast en tenta som är cirka 10% av slutbetyget. Istället för de med 9 som utgör 75%...

Återkommer när jag återhämtat mig något från allt.

*Något för amerikansk för min smak, hade gärna sett lite mindre "high school musical" och mer rockigare toner.

Kommentarer

cat sa…
Lycka till med alla exams och uppsatser!
Hanna sa…
Lycka till. När lärare säger att man inte ska oroa sig så brukar det ändå betyda att de kommer att bedöma schysst. Det är min erfarenhet. Av mig själv.