Regent's Canal: Kings Cross to Little Venice

Sommaren har slått till i London igen! Två dagar med härliga temperaturer och strålande sol. Idag beslutade jag mig för att gå etapp två av Regent's Canal från Kings Cross station till Little Venice.

Spaciga bostäder.
En sluss i aktion.
Camden Lock Market. Massor av matstånd och ännu fler turister. Matoset var lockande men jag promenerade raskt vidare.
Paddlande kanotister.
London Zoo. De enda djur man kunde se gratis från kanalen var dock fåglar och grisar.
Mellan Regent's Park och Primrose Hill, enorma villor som påminner om Playmobil hus.
Det talas ständigt om pub-döden i England (detta till trots att varenda pub verkar vara full torsdag till söndag). Hela huset verkar stå tomt vilket är synd, jag hade gärna bott där!
Sista stäckan till Little Venice, som mer eller mindre är en trekantig bassäng där kanalturerna går från, inte särskilt spännande. Men området runt omkring verkar fint.
De här gubbarna såg läskigt riktiga ut på långt håll!
Konstverk av sopor.

Det var en lång och härlig promenad längs kanalen som går ganska långt västerut. I höjd vid Notting Hill lämnade jag dock kanalen och råkade hamna på Portobello road som var full med sommarglada turister och marknadsstånd.

Kommentarer

Hanna sa…
Men gud va jag saknar London nu. Känner att det finns saker kvar där att göra.
AnnCharlott sa…
Blir verkligen sugen på att resa till London igen.
cat sa…
Jag blir också sugen på att besöka London, men inte mitt i sommaren :)

Vilka helknasiga hus på första bilden.