Jag blir lika förvånad var gång...

... folk svarar i sin mobiltelefon på toaletten. Förutom deno hygieniska aspekten så trodde jag att toabesöket var lite mer privat än så. Å andra sidan är kanske toaletten på universitetsbiblioteket de ställen man kan tala i telefon utan att utsättas för mörka blickar av andra studenter eller bli tillsagd av patrullerande ordningsvakter.

Så tydligen är WC-rummet inte lika privat och heligt för alla. Minns att jag ringde en vän för några år sedan och han svarade medans han stod i duschen...

Kommentarer

Anja sa…
Hahaha! En gång satt jag på biblan och tentapluggade och såg en kille gå in på toa...med sin laptop. Jag trodde att jag såg fel först men icke. Han kom ut efter ett tag och ja, han hade datorn med.
cat sa…
Nej men fy så äckligt att svara om man sitter på toa!
Hanna sa…
Mobilsamtalens existens upphör aldrig att förvåna mig. Människor försvinner in i sina bubblor och glömmer tid och framför allt rum när de pratar i mobilen. Skrämmande.