IN/UT v. 2

+ Bok (Bookmooch)

- Bok (gåva)

Summa: +/- 0

Boken som kom in är Skräp av Mattias Hagberg som jag moochade efter tips på Skrot & skräp i mitt hjärta. Tänkte att det kan vara intressant läsning i samband med mitt utrensande att fundera över var alla sopor tar vägen. Fördelen med Bookmooch är att böcker kan få ett andra hem hos någon som verkligen vill läsa dem, det enda som kostar är portokostnader när man själv skickar en bok. Dessutom kan jag få tag i svenska böcker vid behov nu när jag befinner mig utomlands.

Egentligen borde jag nyttja biblioteken bättre när det gäller skönlitteratur. Men jag gillar att alltid ha en bok i väskan att plocka upp när jag sitter på bussen eller i tunnelbanan. Livet i min ryggsäck tillsammans med dator, mat, och diverse prylar kan vara tufft och är kanske inte ett liv för en biblioteksbok. Jag försöker köpa begagnade böcker, men jag kan ibland tycka att de kostar lite väl mycket här i välgörenhetsaffärerna. Hemma kan man enkelt hitta böcker för en femma eller tia på loppisarna, här verkar en begagnad bok kosta minst £2.50 och då kan man nästan gå till outlet-bokaffärerna och köpa en ny för samma pris (å andra sidan går inte pengarna till välgörenhet då). Jag tror det får bli biblioteket framöver och bättring på väsk-fronten.

Kommentarer

cat sa…
Du får ha en väska med ett separat fack för biblioteksboken :)
Matilda sa…
Cat >> Kanske det du! :)