London i (tillfällig) snöskrud

Utlovade bilder från nattens snöfall i London:

Sent igårkväll i mitt område efter tre timmars snöfall. Inte mitt hus, men visst är det häftigt med palmerna!
Imorse - nattens snöfall.
Under eftermiddagen började det sakta smälta och snön trillade ner från tak och träd. Här en bild från mitt volontärarbete. Kan ni gissa var?
Ledtråd nummer 2.
Sen eftermiddag i centrala London - det mesta av snön hade blivit till slask. Eller kreativa snögubbar...
Mitt i smeten i Leicester Square/Chinatown/Covent Garden-området var det mer vattenpölar än snö. Dekorationerna för den nya musikalen Singin' in the Rain kändes helt rätt. Där jag bor är det fortfarande snö på gatorna dock. Fryser det på inatt kan det bli farligt, men det lär bli fortsatt "milt".

Kommentarer

AnnCharlott sa…
Gillar snöbilden med palmerna!