IN/UT augusti

+ 3 julgransdekorationer
+ 12st klädesplagg (6st gåvor varav 2 st tidigare använda)
+ 1 shoppingkass (kom med två tröjor, återanvändningsbar)
+ 4 pepparkaksformar
+ 1 ryggsäck
+ 3 böcker (2 gåvor)
+ 1 e-reader  inkl. 1 USB-kabel (gåva)
+ 1 plånbok
+ 1 bokmärke (gåva)
+ 1 dagbok (gåva)
+ 8 trägalgar
+ 1 förvaringsbox
+ 1 cykelhjälm
+ 1 flockborste (refillbar, hoppas jag)
+ 1 skärbräda
+ 1 väckarklocka

- 1 plånbok (sönder, sopor)
- 4 böcker (2 gåvor, 1 sopor, 1 loppis)
- 9 DVD-filmer (4 gåvor, 5 loppis)
- 1 DVD-box (loppis)
- 2 påslakan och 3 örngott med barnmotiv (gåvor)
- 4st kattillbehör (loppis)
- 1 skärbräda (ohygienisk, sopor)
- 1 par badskor (loppis)
- 1 par skor (loppis)
- 5 pärmar (2 sopor, 3 loppis)
- 1 ram (loppis)
- 2 st underkläder (sopor)
-  2 udda glas (loppis)
- 1 sjal (loppis)
- 1 blus (loppis)
- 1 pastaburk (loppis)
- 1 duschhylla (sopor)

Summa: +1

 Den här månaden var verkligen ett bakslag på in-sidan. Semesterresan bar med sig några onödiga inköp (julgransdekorationer och pepparkaksformer är det inte ens säsong för). Sedan tillkom försenade födelsedagspresenter samt nödvändiga (?) inköp till mitt tillfälliga boende. Men jag tror mig ha lokaliserat den största fällan: nämligen att vara hemma. Att vara hemma betyder att mamma kommer över med diverse loppis- och reafynd, eller saker hon hittat hemma och inte längre behöver. Det är ju givetvis hemskt vänligt av henne, men...

Det höga in-talet eggade dock till mer utrensning. Tyvärr blev vi tvungna att avliva familjekatten vilket medförde att en hel del kattsaker lämnade hemmet. Har beslutat mig för att ha en egen liten loppis i hemmet senare i år. För att underlätta min räknande så kommer de saker som läggs undan till loppisen också hamna på var månads ut-lista tillsammans med de saker som bärs till välgörenhet (jag hade redan listat när jag fick idén och packade om påsarna, därav den "fuskiga latheten"). Det som inte säljs går till välgörenhet i slutändan ändå.

Kommentarer

den statistiska (!?) mamman sa…
Hm... råkade se att två av filmerna hade jag inte sett så de befinner sig nu i mammalandet.... Kanske är risken stor att de återbördas till nästa generation? ;-) Men det är kanske det som också kallas återvinning? Att du får tillbaka dem om några år och inte minns att du sett dem...;-)