IN/UT november

+ 1 reflexband (begagnat, gåva)
+ 2 hårband (begagnade, gåva)
+ 1 reflex (reklamkampanj från kommunen)
+ 1 kalenderbok för 2013 (återigen från Paperblanks, men denna gång blev det en helt ny design, William Morris minsann!)
+ 1 kavaj
+ 1 ram
+ 4 böcker (1 utgallrad biblioteksbok, 2 gåvor)

- 9 böcker (3 gåvor, 6 sopor)
- 1 kattlugnare/elektrisk mojäng (sopor)
- 1 busskortshållare (sopor)
- 11 kassettband (sopor)
- 3 VHS (sopor)
- 5 skolkataloger (sopor)
- 7 disketter (sopor)
- 1 namnbricka (sopor)
- 1 fodral till cykelmanual till en cykel som stals för flera år sedan (sopor)
- 3 installationsskivor till gamla datorprogram (sopor)
- 28 nycklar (sopor)
- 1 stämpel (loppis)
- 1 rundsticka (loppis)
- 1 läslampa (loppis)
- 1 par skor (gåva)

Summa: -63

Från London kom jag endast hem med en ny kalender, två böcker och en kavaj. Allt utom bokpresenten var planerade köp. Jag hade förhoppningen att även hitta en eller två finare klänningar som skulle kunna användas för jobbrelaterade uppdrag och fest. Och visst hittade jag fem stycken jag hade kunnat köpa på studs. Om jag hade haft pengarna att köpa alla. Och om det inte hade varit så att jag har helt fel figur och är 5-10 centimeter för kort för att de flesta klänningarna ska sitta snyggt på mig. Midjan hamnar fel, ryggpartiet viker sig, bystpartiet fylls inte ut. Ibland går det att låta en skräddare fixa till, men det hade förstört dessa modellerna. Besvikelse? Ja, faktiskt! Men lite praktiskt också att ha en kropp som motarbetar spontanklädköp.

I övrigt var det en bra rensningsmånad. Sko-historien är ganska pinsam. Köpte för några år sedan mitt första par finskor med högre klack (vi talar ca 5cm) till ett bröllop 2009. Jag minns att jag fick skoskav och fick efter några timmar ta av dem. Sedan dess har de fått pryda garderoben även om jag vid några tillfällen varit på provpromenad runt i lägenheten. De sitter lite tajt och är inte så sköna. Så jag gav dem till en fin vän med samma skostorlek eftersom jag inte kunde bemöda mig att försöka sälja dem. Hon ville inte se dem riktigt som en gåva utan lovade att ta hand om dem åt mig tills vidare, men jag kommer nog inte att återkalla dem.

Kommentarer

Birgitta sa…
Ha! Där sa du en sak..."praktiskt också att ha en kropp som motarbetar spontaninköp!
Matilda sa…
Birgitta >> Ja, jag försöker se positivt på det hela! :)
Vad himla smart det är att skriva ner en ut/in-lista. Då har man ju mer koll på vad man egentligen konsumerar och inte. Jag ska nog ta en utrensning av mina källarsaker och där lär det ju vara en hel del som jag kan slänga.
Matilda sa…
Linda >> Visst är det, man börjar verkligen fundera över ifall allt man har undanställt i lådor verkligen fyller någon funktion i ens liv. Sen börjar man tävla med sig själv för att se till att IN-sidan är så liten så möjligt och UT-sidan så stor som möjligt. Men det viktiga är ju också att fundera över sin egen konsumtion och fundera på vilka val man gör i vardagen