Designfel

Kan man reklamera design och arkitektur? För i så fall vill jag reklamera tvättstugan där jag bor just nu. Den ligger i ett separat hus vilket gör att man måste gå över gården för att komma tid. I tider som dessa innebär det att man drar med sig snö och slask in.

Det hör till seden att man ska städa tvättstugan efter sig. Tänk er en tvättstuga formad som ett T. Någon klok person har placerat städskåpet på ett hörn, vasken i det motsatta och utgången nere på foten. Så hur jag än gör när jag våttorkar golvet så måste jag sedan gå i mina smutsiga skor med skurhinken från vasken till städskrubben och sedan ut genom dörren.

Ja, om jag nu inte står kvar på ett ställe tills hela golvet torkat (idioti). Eller om jag tar med mig ett par badtofflor och ställer av ytterskorna vid dörren (överkurs).

Kommentarer

Anonym sa…
Är den månhända designad på 50 talet när kvinnor hade tid att vänta tills golvet var torrt? Eller när det liksom fanns i blodet att ta med sig sina inne tofflor till tvättstugan eftersom man skulle tillbringa långa tiden där med ett litet korsord och termosen med kaffe medans man väntade på första maskinen?
Isf är nog reklamationstiden ute ;o)... /Sarisen
cat sa…
Jag kan säga som så här. Den är helt klart designad av män och det är/var inte den sortens män som någonsin använder en gemensam tvättstuga.
Matilda sa…
Sarisen >> Faktiskt inte, den är från slutet av 1990-talet. Men preskriptionstiden har nog runnit ut där med

Cat >> Det verkar vara den enda logiska förklaringen faktiskt!
Det där med tvättstugor kan en fundera på hur länge som helst. Jag har bott i så många hus där tvättstugorna varit helt galna på det ena eller andra sättet. Nu är jag mest irriterad över att det i Tyskland inte finns tvättstugor alls till husen och att vi måste åka iväg och tvätta i en tvättomat. Det är bara att inte bry sig om sånt tror jag. Fast attans vad svårt det är att låta bli :)
Matilda sa…
Linda >> Det är ändå väldigt lyxigt att ha tvättstuga inräknat i hyran. Måste vara jobbigt att dra iväg med all tvätt och sitta och uggla på ett tvätteri några timmar.