Sökes: Utbytbara hörlursskydd

Old-school-hörlurar (i motsats till obekväma-stoppa-långt-in-i-örat-och-få-tinnitus-hörlurar) har ett problem. Fuskskinnet eller vad det nu ska föreställa brukar falla sönder efter några år. Små svarta partiklar fastnar i ansikte och hår. Teoretiskt sett borde man kunna byta ut det. Eller klä om dem. Är det någon som redan kommit på en fiffig-lösning? Kan det till och med vara så att detta är ett exempel på planerat åldrande?

I övrigt fungerar hörlurarna bra. Den själv-upprullningsbara-sladden rullar kanske lite väl gärna upp sig. Men bortsett det lilla problemet så har jag inte alls lust att skaffa ett par nya lurar.

Kommentarer

Hanna sa…
Jag har samma problem. Så irri!
den opraktiska mamman sa…
Klä om dem! Det kan väl inte vara så svårt? Då kan du också matcha efter humör och klädsel! Två gummiband med en bit bomullstyg emellan? Så slipper du även partiklar i öronen.
cat sa…
Har också det här problemet! Ingen lösning i sikte än så länge, tyvärr!
opraktiska mamman sa…
Jodå! En fiffig kvinna har virkade sådana att sälja!
http://adorna.se/products/4168
Och det är inte jag, eftersom jag fortfarande inte lärt mig virka.
Matilda sa…
Hanna >> Men du som är så händig kan ju kanske sy några skydd? Jag betalar gärna för ett par!

Mamma >> Jag har funderat på hur svårt det kan vara, det borde ju inte vara svårt. Det svåraste är snarare att komma loss och verkligen göra det.

Cat >> Se tipset nedan?

Mamma >> Tack dock tror jag inte det fungerar på min modell. Mina täcker ju öronen. Så idealiskt skulle man ju vilja ha något som en hårsnodd, fast, där gummibandet går i två tunnlar istället för rakt igenom. För jag vill ju inte täcka där som ljudet kommer ut.