Personal Telephone Trainer

På jobb idag blev vi informerade om att vi kan boka en PT, personlig tränare, för att lära oss det nya telefonsystemet. Jag tänker mig följande scenario:

Så ska vi lägga upp ett träningsschema, börja varje dag med att logga in i systemet. Andas in, sträck upp armarna och sänk dem långsamt, repetera och sätt på headsetet i en svepande rörelse. Vrid nacken först åt höger och sedan åt vänster för att stretcha ut flexibiliteten. Placera pennor och papper på en armlängds avstånd för att undvika sträckningar i axeln. Mjuka sedan upp röstmusklerna genom att göra "hej" tio gånger.

Givetvis ska den personliga tränaren ge mer teknisk assistans. Det nya systemet inbegriper nämligen betydligt svårare moment än att lyfta en lur och säga hallo? Men ordvalet ger onekligen lustiga associationer.

Kommentarer

AnnCharlott sa…
Ja det här med moderna telefonväxlar är ingen barnlek - och det säkert inte de gamla heller, där det gällde att hitta rätt "kontakt" att stoppa in sladden i när man kopplade. Men det låter ju onekligen tjusigt med en "personlig tränare".
Hanna sa…
Men allt som jobbet erbjuder måste man ju prova så länge det är gratis. Jadå. Jag ser fram emot en recension senare.
Matilda sa…
AnnCharlott >> De gamla växlarna är för mig ett stort mysterium! Hur i all sin dar lyckades de koppla rätt med alla de där sladdarna? Och hur fungerade växlarna? På bilderna ser det inte ut som att det är så hemskt många uttag vilket betyder att de endast täcker ett avgränsat geografiskt område. Blev de kopplade till en ny växeltelefonist som sedan kopplade dem vidare?

Hanna >> Jo detta ska bli mycket intressant att testa. I övrigt är jag nyfiken på vem som vinner kampen om vårt telefonnummer, jag eller min rumskollega. Eftersom jag har upptryckta visitkort så tycker jag att jag ska få det. För det vore hemskt konstigt ifall vi måste dela på numret nu när det ska kopplas via våra datorer.
cat sa…
Det låter onekligen roligare när du beskriver hur coachningen ska gå till :)
Matilda sa…
Cat >> Visst gör det! :D
Karin sa…
Detta vill jag höra mer om! (Om inte annat så jag kan föreslå det för min chef också - skulle behövas en coach till vårt telefonsystem...)
Matilda sa…
Karin >> Den allmänna opinionen är att jag bokar in min telefon-PT när det drar igång så jag får väl göra det och rapportera tillbaka :)